Skocz do zawartości

miejsce porodu mieczyka.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Zauważyłem że moja samica mieczyka jest w ciąży. Nie mam kotnika, ale mam wolne akwarium 30l. Na czas porodu będę chciał przenieść samice do tego akwarium, ale nie do końca wiem co robić. Czy w tym akwarium mają być kamienie i rośliny czy tylko wada przefiltrowana? Kiedy przenieść samice do tego akwarium i jaka ma być tam temp wody?

Jestem początkujący więc mało wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podnieś trochę temperaturę wcześniej wyda młode. Po tym samice odrazu przenieś do ogólniaka bo prawdopodobnie zje małe. Filtr/napowietrzacz + grzałka styknie wiadomo nie zaszkodzi zwirek i roślinki ale z braku laku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może wydać na świat pierwszego mieczyka, odwrócić się i go zjeść.

Równie dobrze może wcale nie być zainteresowana małymi.

 

Daj jakieś roślinki do tego akwarium, dobrze karm tą samiczkę, wszystkich nie zje.

A nawet jeśli część młodych zje - to za miesiąc powtórka z rozrywki i kolejne dziesiątki ryb, za dwa to samo itd... Gdybyś chciał odchowywać wszystkie mieczyki z miotów to miałbyś niedługo setki ryb. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odrazu :) dlatego warto wsadzić trochę roślin by narybek miał gdzie się schować do czasu aż nie wyjmiesz samicy.

Poród zazwyczaj w nocy ale w dzień to też nic dziwnego.

Samica teraz zapewne siedzi w mscu jest jakby ospała gdy będzie się zbliżał poród to będzie dużo żywsza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy podmianie z swojego przelej wodę do tego .Jak dasz ze swojego wodę plus uzupełnisz z kranu odstałą nie musisz lać całości bo to tylko kotnik ma być. Dobrze by było jakbyś dał jednak żwirku trochę ponieważ są tam bakterie nitryfikacyjne oraz wsypał trochę do filtra chyba że przełożysz go z ogólnego jak tam masz 2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach