Skocz do zawartości

oświetlenie


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

Jestem początkującym akwarystą i mam pytanko dotyczące oświetlenia wiem że jest tego sporo w internecie ale wielu rzeczy po prostu nie rozumie zakupiłem zbiornik 112l długośc 80cm

z pokrywą w pokrywie śą świetlówki T8 18w słyszałem że te świetlówki sie nie nadają .Prosze o poradę jakie świetlówki zakupić do prawidłowego rozwoju roślin i ryb ,ewentualnie jakiś sklep internetowy gdzie można zakupić takie oświetlenie.Za porady dziekuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaka barwę mają świetlówki jakie masz w pokrywie? Ja kupowałam pokrywę i w standardzie wrzucili 2700K, co się nie bardzo nadaje. Najtańszym i dobrym rozwiązaniem są zwykłe dayligty o barwie 6400K cena 20zł za sztukę szeroko dostępne np. Philipsa. A jeśli chcesz się bawić w akwarystyczne to trzeba trochę poczytać (te kosztują ok. 50 zł dostępne w sklepach akwarystycznych) i dobrać w zależności od rodzaju akwarium i to co chcesz uzyskać.

 

Inna sprawa moc oświetlenia: dla mało wymagających np: anubiasów, kryptokoryn wystarczy.

Dla innych trzeba dodać jedną /dwie świetlówki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu jest cytat z artykułu "porównanie świetlówek akwarystycznych"-końcowe wnioski:

 

Po pierwsze, błędny i mylący jest popularny podział na świetlówki "akwarystyczne" i "zwykłe" (przy czym zakłada się automatycznie, że te drugie są gorsze). Firmy produkujące na potrzeby akwarystyki wykorzystują te same rozwiązania techniczne, co producenci lamp do ogólnych celów oświetleniowych. Nie dajmy się oczarować pomysłowym nazwom i kolorowym pudełkom; za tą marketingową otoczką kryje się świetlówka jak każda inna, która - jak każda inna - powinna być oceniana indywidualnie.