Skocz do zawartości

co dalej?? pomocy


pinula30
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Założyłam dziś akwarium :D

pojemność 45 litrów

grzałki aquael 50W

filtr tetra tec in 400

oświetlenie aqua glo 14W

 

Posadziłam roślinki ,które polecili mi w sklepie, jednak po lekturze o nich doszłam do wniosku ,że to chyba nie zbyt dobre połączenie ;/

mianowicie mam:

Bacopa crenata

Limnophilla sesiliflora

Cryptocoryna nana

I jakaś roślinka in vitro na pojemniku nie było napisane, a w sklepie nie zapytałam

 

Moje pytanie dotyczy co dalej??

Wiem że akwarium ma teraz dojrzewać, ale czy dodawać jakieś nawozy, mikroelementy??

ile godzin dziennie ma świecić się światło??

Jestem początkująca, wiec proszę napiszcie na co zwracać szczególną uwagę, aby w porę zauważyć ewentualny problem.

 

Mod.Janusz-Pisownia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do poczytania:

viewtopic.php?f=43&t=6354

 

Akwarium powinno dojrzewać przynajmniej dwa tygodnie bez ryb.

 

Światło docelowo max 10-12h.

Możesz zacząć od połowy tego i co kilka dni wydłużać czas oświetlenia o godzinę.

Polecam zakup wyłącznika dobowego, będzie sam włączał i wyłączał światło o odpowiedniej porze, a kosztuje grosze.

 

Na start nic nie dodawaj. No chyba że zdobyłabyś trochę wody z dojrzałego już akwarium.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym światłem to nie jest jakaś norma tylko raczej taka tutejsza tradycja... Światło rzeczywiście słabe, ale niema co panikować. Ogólna zasada mówi, że przy oświetleniu powyżej 0,5W/L konieczne jest dodatkowe nawożenie (w tym CO2). Przy twoim oświetleniu faktycznie poradzą sobie tylko rośliny cieniolubne, ale gatunków jest dość sporo, więc nie będzie problemu żeby ładnie obsadzić akwarium (nawet jak przyjdzie ci ochota na zmiany).