Skocz do zawartości

Akwarium 160l proste 100x40x40 Ogólne - Obsada


Radosław
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Nie mam wielkiego doświadczenia stąd proszę o radę w sprawie obsady, na chwile obecna Akwa 70l profil 60x30x40- z braku wczesiejszego doświadczenia "przerybienie" planuje początek marca Akwa jak w tytule, to jest max na co mogę sobie teraz pozwolic. Jakie ryby koniecznie według was powinienem wyeliminowac/zmodyfikowac(ilośc)?

 

Obsada:

2 x skalar ( wiem że min 50 wys. teraz żyją w 40cm nie karłowacieją w Akwa od 8 miesięcy, wyglada że jest Ok - szkoda było by mi się ich pozbywac)

2x gurami mozajkowe

1X molinezja balonowa

1x molinezja ostrousta

1x bocja wspaniała

3xmieczyki czerwone 2+1

5x neon czerwony (planuje dokupic conajmiej 5)

 

Filtracja - Aqua szut Senior 1000 BIO oraz Aqua szut junior 500 BIO w sumie 1500l/h Q-max dają radę(zakładając przerybienie), parametry wody-testy paskowe OK/stabilne (5in1)

Napowietrzanie - Filtry + Tetra 300 - od 200 do 300 litrów

Oswietlenie poniżej - 5W/1L, w 160l planuje pozostawic na 2 X 30W, pokrywa od spodu folia do pieczenia aby wzmocniła światło i zainwestowac ewentulanie w świetlówki o lepszych parametrach

Filtracja BIO- ceramika tyle ile dam radę włożyc do filtra wew, musi wystarczyc, może kiedyś jak fundusze pozwolą filtr zewnetrzny

 

Z góry dziekuję za odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam dokładnie takie akwarium. Skalary na styk możesz zostawić. Tylko nie wal żwirku 10 cm. Gurami dorastają do 10 cm, więc nie będzie problemu. Molinezja balonowa to jakaś hybryda. Molinezje to ryby stadne, więc dokup ich ze 4. Bocje oddaj, one rosną duże. Mieczyki zostaw. Skalary mogą jeść neony, no chyba że trzymałeś je razem od małego. Ale dokup ich trochę. 1500 l/h to bardzo dużo, ja mam 700 i dobrze czyści. Jakby coś jeszcze, to PW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki za poradę.