Skocz do zawartości

Obsada do akwarium 60L - pomozecie?


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, ;)

 

Dostałem w prezencie akwarium 60x30x35 (60L), profilowane. Oświetlenie w pokrywie to zwykła świetlówka 15W 45cm długości, a będzie:

http://allegro.pl/item1374853543.html

tak żeby dać niebawem zakupionym roślinkom kopniaka. 8-)

 

w 2 dni po napuszczeniu wody, montażu grzałki oraz filtra z napowietrzaczem dostałem również:

 

2 kiryśniki czarnoplame

6 molinezji ostroustnych

1 rozbore szklistą

 

Minął prawie tydzień i w najbliższym czasie (1-2 tygodni) chciałbym dokupić:

4 rozbory hengela

2 prętniki karłowate

4 prystelki barwne

2 lub 3 ślimaki ampullarius z gatunku pomacea bridgesii

5 krewetek caridina cf. babaulti lub sp. crystal red

4 otoski lub pandy

 

Jestem laikiem i proszę Was o radę; nie chce wyrządzać rybkom krzywdy przesadzając w ilościach (chociaż zależy mi na barwnym życiu w moim akwarium) lub mieszając nieodpowiednie rodzaje rybek ze soba. :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiryśniki, molinezje i razbora szklista się nie nadają - rosną za duże, te rybki do oddania.

 

Z tego co wymieniłeś nadawało by się przykładowo:

- 1+2 prętniki

- 10x razbory [prystelek czyt. drugiego stadnego gatunku w toni bym nie dokładał]

- 6x otosek lub kirysek panda

- 1x ampularia [spore rosną, lepiej nie przesadzać z ilością]

- krewety - wedle uznania ale myślę że tak.

Tyle.

 

Co do świetlówki, jeśli chcesz dodać - pewnie dobrze robisz.

Jeśli chcesz wymienić tą nową w pokrywie... to jest to strzał w kolano. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oświetlenie należy dobierać konkretnie pod roślinki jakie masz, bo jak chodzi o efekt wizualny i światło "dzienne" dla ryb to to standardowe im wystarczy. Co więcej standardowe oświetlenie wystarczy do hodowli wielu gatunków podstawowego zielska.