Skocz do zawartości

Prawdopodobnie martwica, oodoinoza lub ospa rybia


Narfann
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

BŁAGAM O POMOC!!

Jestem początkującym akwarystom, i mam moje rybki od jakiś 2 tygodni...

Opisze swoją historię ( gdyż każdy fakt może być podobno istotny):

Kupiłem akwarium 112l. mój pierwszy błąd który dopiero teraz zauważyłem to to, że nie wypukałem żwiru kupionego w sklepie. Mam filtr zewnętrzny i po jakiś około 3 dniach działania go wpuściłem do akwarium 1 bojownika i 2 neonki. Ponieważ dobrze się trzymały i nic im się nie działo po kolejnych 3 dniach dokupiłem 3 neonki o 4 danio, nadal wszystko jest ok karmie je na początku zooplanktonem ale potem przechodzę na płatki. Po kolejnych kilku dniach dokupuję 4 gupiki ( błąd który zauważyłem to to że nie robiłem im kwarantanny i wszystkie ryby od razu wkładałem do akwarium odwracałem worek a one razem z wodą ze sklepu wypływały, i teraz zaczyna się dziać źle.

Gupikom zaczynają odpadać kawałki ogonów. Ponieważ pani w sklepie zoologicznym powiedziała mi że gupiki nie mogą żyć bez samiczek i to może być powodem odpadania płetw dokupiłem 8 samiczek gupików i przy okazji piskara, ale na wszelki wypadek dokupuje sól akwarystyczną sanital i bez wahania wsypuje 5 łyżeczek.

Po jakimś czasie widzę że na końcówkach ogonów gupików jest białe a ich dolna płetwa jest postrzępiona. Moja pierwsza myśl martwica płetw lub pleśniawka. Jakieś dwa dni temu zobaczyłem, że na neonkach pojawiają się białe małe kropki, a jedna samiczka gupików umarła i nie ma tylnej płetwy.

Pomóżcie mi co robić błagam!!

Niestety zdjęć nie udało mi się zrobić ponieważ rybki są zbyt ruchliwe, oraz z przepraszam za haotyczność mojej opowieści.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akwarium nie dojrzewało. Musi dojrzewać 2-3tyg.