Skocz do zawartości

Mikrosporidioza - co dalej z akwa?


kasioola81
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Jestem początkującą akwarystką.Dane akwarium:

litraż: 97 l - istnieje od 3 miesięcy, wcześniej dojrzewało ok. miesiąca

rybki:

- 12 neonów

- 6 kirysków

-4 gupiki (bliżej nieokreślona ilość świeżo urodzonych)

- 4 platki (5 małych właśnie urodzonych)

Rośliny: moczarka, nurzaniec, bacopa monnieri i zdaje się ludwiga natans

temp. stała 26 stopni, filtr aquael fan 1, podmiana części wody co ok. 2 tyg.

Miesiąc temu padły mi dwa neonki. Niestety temat trochę odpuściłam, bo całą reszta miała się świetnie. Dziś odkryłam iż jeden kolejny ma objawy jak tamte. Poczytałam, no i niestety diagnoza wydaje się być oczywista, wszystkie objawy się zgadzają :cry: (skrzywiony kręgosłup,blednięcie, osłabienie i wychudzenie, brak apetytu, oddzielenie się od grupy, wytrzeszcz oczu, pływanie lekko głową w dół) Wyłowiłam natychmiast chorego neonka.

Wiem, co powinnam dalej zrobić z całym akwa i że jest to podobno choroba nieuleczalna, aczkolwiek zanim zrobię rewolucję chciałabym się dopytać jak to jest z tym włóknem kokosowym, które należy położyć na dno. Czy ktoś próbował? Jak to powinno wyglądać? Jak długo powinno się takie włókno pozostawić? Co z kiryskami w takim wypadku?Na tą chwilę nie mam innego akwarium do którego mogłabym przenieść ryby...No i co z roślinami, zniszczyć czy spróbować z nadmanganianem. Bo przecież nie zweryfikuje czy są wolne od tego syfu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rybkę zamroziłam bo już ledwo pływała. Mogę zrobić zdjęcie takiej ale to już chyba nie ma sensu. mój syn mówi że od dwóch dni nie jadła i chowała się w zaroślach. Objawy - ogólnie wymizerniała, pływała głową w dół i wyglądała jakby strasznie ciężko jej się było utrzymać w wodzie. Wyblakła, zwłaszcza czerwony pasek, skrzywienie tego paska oraz wytrzesz oczu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach