Skocz do zawartości

2 ławice w baniaku 300 l


Black_Angelus
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

jestem początkującym akwarystą, w oczekiwaniu na zbiornik 300 l. Mam zamiar założyć akwarium ozdobne (towarzyskie). No i jak to początkujący w tym temacie zastanawiam się na obsadą 300 litrowego baniaka. Moją ostatnią koncepcją są 2 ławice rybek., plus 4-6 skalarów Proszę o Wasze sugestie, co otym sądzicie. No i co jeszcze na pozostałe strefy.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ze skalarami ciężko umieścić jakieś rybcie ławicowe bo one są z reguły trochę mniejsze i skalary by je zjadły. 2 stada w takim akwa to nie widzę przeszkód. Jedyne co mi narazie przychodzi sensownego do głowy to stado 10 szt. bystrzyka czerwonoplamego (Hyphessobrycon erythrostigma). Na dno oczywiście grupka 6 lub nawet 8 szt (to już raczej mówimy wtedy o stadzie) kiryska spiżowego lub innego kiryska oraz jakiegoś zbrojnika ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za komentarze, nie zdawałem sobie sprawy, że ze Skalarami może być taki "Kkłopot". Ale Skalary są dla mnie priorytetem więc chyba zrezygnuję z tych 2 ławic. Tak teraz sobie kombinuję, żeby do tych Skalarów dołożyć Tęczanki (niebieska, Neonowa lub Wspaniała) tak aby "robiły" one za ławice. Co o tym myślicie, ile sztuk, i jaki gatunek. A może jeszcze jakiś inny gatunek rybek ławicowych, który by współżył ze Skalarami. Pragnę jeszcze nadmienić, że myślę o dodaniu jeszcze kilku innych rybich gatunków.

 

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście możesz mieszać te gatunki tęczanek ze sobą w obecności skalara tylko należy nie przesadzić z ilością. NIe dawałbym tylko neonowej bo jest mała i może być nie ciekawie. Mogą być wspaniałe, niebieskie, trójpręgie, czerwone itp. Dla jednego gatunku muszą być co najmniej 4 szt. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...