Sledziks Posted May 11, 2010 Share Posted May 11, 2010 Witam kolega postanowił iść w moje ślady i zamówił akwarium 63 litrowe i poprosił mnie o dobór obsady, ja jestem raczej początkującym akwarystą więc zwracam się do Was. Jakie rybki i w jakich ilościach polecilibyście początkującemu akwaryście? Zależy mu na neonkach, ale przydałoby się jeszcze coś do nich dobrać. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Madzik Posted May 11, 2010 Share Posted May 11, 2010 Jakie ryby mu się podobają oprócz neonek? Może być np. 10 neonów Innesa 1+2 prętnik karłowaty 5 otosków. Ładnie się będą komponować z prętnikami bo maja zupełnie inny kształt ciała ale za to podobną kolorystykę. Znasz wymiary jego akwarium? Bo czasem wychodzi np. 25l. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sledziks Posted May 11, 2010 Author Share Posted May 11, 2010 Wymiary 60x30x35, co do rybek to jemu dużo się podoba, ale zawsze wymagają większego akwarium. Ogólnie im rybka bardziej kolorowa tym lepiej Link to comment Share on other sites More sharing options...
Madzik Posted May 11, 2010 Share Posted May 11, 2010 Do łatwych i kolorowych rybek do 63l to np. zmienniaki i gupiki. Ale do obsady, której podałam już nie należy nic wciskać. Alternatywna obsada o bardziej kolorowych i wyrazistych rybach to np. 2+5 gupik/1+4 zmienniak plamisty 1+1 (Parka) pielegniczka Ramireza 10 RC/5 otosów Nie wiem tylko czy Ramirezy nie zjadły by krewetek. Na pewno będą za to kontrolować ilość narybku. Link to comment Share on other sites More sharing options...
brzanka12 Posted May 11, 2010 Share Posted May 11, 2010 Obsada będzie dobra, kiedy będą: - 1+1 (parka) pielęgniczek ramireza - 10 neonków innesa (czerwone rosną za duże) - 5 otosków (bardzo delikatne rybki) / lub 10 krewetek RC (red cherry)/ lub 6 kirysków pigmejów. Link to comment Share on other sites More sharing options...