Skocz do zawartości

Obsada 112l (Ameryka Południowa)


Fisq
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

na wstępie zaznaczam, że jestem osobą początkującą w dziedzinie akwarystyki.

Rozważam założenie akwarium:

Biotop - Ameryka południowa

Pojemność 112l (ew. 128, ale wiązałoby się to z zakupem mebla pod akwarium)

Temperatura docelowa - 23°C

 

Proponowany skład:

 

Pielęgniczki Ramireza - 2

Żwawik czerwieniak lub Błyszczyk parański - 10

Kirysek pstry (czy proponujecie inne gatunki)- 4

Otosek - 4

 

Brałem pod uwagę również Gupiki, skalarom natomiast przydałoby się chyba większe akwarium?

Jestem otwarty na pewne zwmiany w obrębie np. rodzin -> zamiast żwawnika inne kąsaczowate, ew. inne kiryski, tudzież pielęgniczki, chciałbym jednak pozostać w obrębie ameryki południowej ( + ew. środkowej).

ew.

Skład oparty na molinezjach, co byście do nich polecili?

 

Jakieś sugestie (ilościowe / jakościowe) dotyczące składu?

Ew. sugestie odnośnie roślin?

 

PS. Ze względu na koszta (zakupu, utrzymania), ciężar, etc. rozważam również akwarium o pojemności ~63l o podobnym, acz uboższym, składzie. Czy rozważania na temat tej alternatywy można prowadzić w tym temacie, czy otworzyć osobny wątek w dziale 60-100l ?

 

PS2. Jeżeli temat bardziej pasuje do działu biotopy, to prosiłbym o jego przeniesienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też uważam że lepiej zostać przy 112, a najlepiej przy 128, ale niestety 40cm szerokości mi się nie zmieści...

 

Czemu bardziej polecasz neonki od żwawików? Czy chodzi tu o ilość (neonków raczej więcej zmieszczę - ładniejsza ławiczka?) ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z dostępnością w Warszawie, mam nadzieję, nie będzie problemu :)

 

Dzięki za odpowiedź, po prostu lubię wiedzieć czemu coś mi jest polecane. Argument kolorowości przemówi zapewnoe do mojej piękniejszej połówki, także wezmę go pod uwagę ;)

 

Adnotacja

Ogólnie plan zagospodarowania akwarium przedstawiał się tak: