Skocz do zawartości

świetlówka flora sun a glony


otosek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Jestem początkującym akwarystą i jak na razie stale się uczę przeważnie na własnych błędach :) Przed założeniem akwarium ( 120l. ) sporo czytałem. W założeniu mój zbiornik ma mieć biotop lasu deszczowego Amazonki. Akwarium ma już około miesiąca i pojawiły się pierwsze problemy. Robiłem wszystko tak jak doradzają fachowcy i wydawało się że wszystko zmierza w dobrym kierunku.

Kupując akwarium w pokrywie miałem dwie standardowe świetlówki. Za namową sprzedawcy po kilku dniach wymieniłem jedną z nich na świetlówkę Flora Sun. Miała spowodować lepszy wzrost roślin i rzeczywiście rośliny ruszyły jak szalone. Gdy wróciłem po tygodniowej nieobecności nie mogłem uwierzyć że maja takie przyrosty. Jednak wraz ze wzrostem roślin nastąpił bujny rozrost glonów pędzelkowych. Tutaj pojawia się moje pytanie. Wpadła mi w ręce ulotka firmy Atman i wyczytałem z niej że rozwój glonów pędzelkowych wspomaga światło niebieskie natomiast roślin światło czerwone. Polecona mi przez sprzedawcę świetlówka Flora Sun zgodnie z opisem na opakowaniu szczyt emisji fal ma w regionach niebieskim i czerwonym. Czyli wspomaga fotosyntezę u roślin ale jednocześnie sprzyja rozwojowi glonów :(

Czy ktoś z bardziej doświadczonych akwarystów ma jakąś radę na mój problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach