Skocz do zawartości

w czym tkwi największy problem? help :(


sowa
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam.

jestem totalnym amatorem.

chodzi o to że wszystkie rośliny zdychają ,nie wiem czy one gniją ,ale w liściach robia sie dziury ,zmieniają kolor a na koniec faktycznie wyglądają tak jakby zgniły.

z tego co zauwazyłam to podajecie tutaj ilośc i nazwy ryb. wiem że u mnie tych ryb na pewno jest za dużo. nie jestem nawet w stanie podac nazw ,akwarium dostało w prezencie moje dziecko. na pewno mam skalary ,glonojady ,i te małe świecące pływające w grupie.

filtr jest w akwarium (70L).

prosze o podpowiedzi w jaki sposób ja mam dbac o to akwarium.

 

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

starałam sie policzyć - są cztery skalary (duże są) ,dwie takie długie z czarnym paskiem z boku ,jedna dosc duża z takim jakby wąsami :D , 3 małe rybki ,z 10 napewno tych maleńkich swiecących , trzy glonojady ,jedna ryba w paski jak tygrysek ;)

 

akwarium ma 70litrów ,jest z taką przykrywą u góry ,ma lampe.

 

pojawiło mi sie tez całe mnóstwo małych ślimaków. nie wiem jak sie tego pozbyć ,po prostu jakas plaga... :/

ale rosliny zdychały tez przed pojawieniem sie ślimaków...

 

załanczam dwa zdjecia roślin.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli mamy 4 skalary, jakiegos sumika (ten z wąsami), wydaje mi sie ze te 10 to neonki, ta w paski to mozliwe ze bocja.. Dodaj moze zdjecie akwarium z rybkami to pomozemy ci zidentyfikowac wszystkie rybki.

Roslinkom moze brakowac zelaza i mikroelementow. Jezeli niektore z rybek podgryzaja roslinki to wtedy liscie szybciej gnija. Nie zauwazyles moze na roslinkach ciemno brazowego nalotu, takich kropek? Moze taki nalot jest tez na szybach, dekoracjach, zwirku. Jesli jest to znaczy, ze masz glony, ktore niszcza rosliny. Doszly jeszcze slimaki, ktore z cala pewnoscia zjedza ci roslinki..