Sandratn1 Posted February 20, 2016 Share Posted February 20, 2016 (edited) Witam, Od jakiegoś czasu posiadam 2 Ampularię w 125 L. W moim akwarium są jeszcze welonki (nie zwracają uwagi na ślimaki) i glonojady, z którymi też się dogadują. Dzisiaj rano zobaczyłam malutkie jajeczka nad powierzchnią wody. Od razu domyśliłam się, że to jajeczka Ampularii. Czy ktoś miał podobną sytuację i wie co mogłabym zrobić aby zapewnić im jak najlepsze warunki do wyklucia. Najważniejsze pytania: 1. Ile ślimaczków zazwyczaj przeżywa? ( Ile ślimaków wykluwa się z tego kokonu...wszystkie czy tylko parę ) 2. Jak zrobić im "Inkubator" ponieważ nie chciałabym narazić ich na jakiekolwiek niebezpieczeństwa w akwarium. 3. Co dawać im jeść przez pierwsze dni? 4. Co zrobić z nimi jeśli wykluje się ich bardzo dużo? (Na pewno zostawię ich trochę dla siebie ale nie chciałabym aby moje akwarium było pełne ślimaków.)5. Jaką temp. powinnam im zapewnić? Z góry dziękuje Ps. Nie mam dużego doświadczenia ze ślimakami i jestem nowa na tym forum, więc proszę o zrozumienie. ( Jeżeli robię coś nie tak dajcie znać ) Edited February 20, 2016 by Sandratn1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lubidubi Posted February 20, 2016 Share Posted February 20, 2016 Witam. Kiedyś miałem te ślimaki i tak na prawde nic nie robiłem. Wszystko się działo samo. Nie pamiętam jak długo trwa inkubacja. Małe slimaki wpadają w kropelkach cieczy do wody w akwarium. Nadmiar usuwałem wybierajàc pojedyncze sztuki. Kiedyś była szansa źeby sprzedać je w akwarystycznym sklepie. Często też usuwałem całe kiście jaj nie dając się wykluć ślimakom. Wysłane z mojego GT-N7000 przy użyciu Tapatalka Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...