Skocz do zawartości

Wgłębka wodna


Sightles
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, 

Posiadam wgłębkę wodną, lecz nie bardzo mi pasuje żeby była ona na powierzchni wody ponieważ zasłania mi światło czytałem różne porady, że można zrobić z tego jakiś trawniczek czy coś tylko nie wiem jak. Jak by się ktoś znał to proszę o pomoc. W obecnym momencie włożyłem wgłębkę do doniczek po roślinkach włożyłem je do akwarium dnem do góry i jestem ciekawy czy to jakoś urośnie czy nie, nie znam się na tym i dlatego pisze z prośbą o pomoc :) 

 

Z góry wielkie Dzięki. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam kiedyś posiadałem wgłębkę, i choć może fajnie wyglądać, to nie zbyt ją polecam. Próbowałem eksperymentować z przyczepianiem jej do podłoża, korzeni itp. I choć przez jakiś czas trzymała się to po pewnym czasie niestety ale tak się rozrastała że i tak wypływała na powierzchnie. W końcu zostawiłem ją na powierzchni i tak szybko się rozrastała że po krótkim czasie zajmowała prawie całą powierzchnie akwarium (60l). Tak więc morał z tego taki że przy hodowli wgłębki należy uważać, by nie rozrosła się za bardzo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Akurat wgłębki nie polecam właśnie z powodu tego, że to straszny chwast. Można kombinować ale efekt w moim przypadku był zawsze taki, że nie miałem do tego zielska cierpliwości.

 

To podobnie jak ja ;)

 

 

 

Wszystko może rozrosnąć się za bardzo, jak się nie przycina. Akurat formowanie wgłębki/mchów jest dość proste, bo tnie się jak leci, bez patrzenia tu łodyżka, tu listek, więc nie ma katastrofy z tym jej rośnięciem.

 

No nie koniecznie ;-)  Otóż przy obcinaniu wgłębki często pozostały mi resztki, które później wypływały na powierzchnie, gdzie przyczepiały się do szyby i paliły od światła, co nie wyglądało zbyt estetycznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji