Skocz do zawartości

jaka pokrywa lepsza z oświetleniem dla 60l


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Moje Akwarium to 60x30x33

Obecnie pokrywa z świetlówką T5-15w

 

Niestety prócz anubiasa mało co w nim rośnie i chcę zmienić oświetlenie.Nie wspominając, że wysypuje mi glonami i jakimiś śmieciami

 

Proszę o poradę co lepsze nowa pokrywa z T5-24w plus odbłyśnik

czy

                                                     pokrywa z leddy tube 6W?

 

 

Dołożenie oświtlenia do obecnej pokrywa odpada gdyż nie mam miejsca na dodatkową żarówkę oraz nie znam się na takich przebudowach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz dać szkło jako pokrywę (20-40zł u szklarza - trzeba czyścić raz na tydzień lub dwa) do tego lampę t5 24w (ja bym polecał 9000k).

Ja mam coś takiego:

http://archiwum.allegro.pl/oferta/hagen-glo-belka-oswietleniowa-t5-1x-24w-61cm-i4015567611.html

Ale poszukałbym tańszej wersji jakbym miał brać jeszcze raz.

 

Led 6w to mało będzie w porównaniu do 24w świetlówki, da jakieś 500 lumenów (około) a świetlówka 1000-1100.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Testowałem takie oświetlenie u siebie. Niestety żadne rośliny na tym nie chciały rosnąć. Może wartoby dać dodatkowe oświetlenie np diversa 7,2W do tego podstawowego 15W. Łatwo podwiesić pod pokrywę :)

mam ten stary  typ pokrywy w której na środku jest szerokie wypuklenie(w środku jest ta cała instalacja do żarówki) , Żarówka w tym momencie jest na równo z otworem do karmienia rybek. wiec gdzie miałabym to przymocować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może są jakieś inne powody dlaczego rośliny nie rosną ? Może gdzie indziej poszukać przyczyny ?

Oświetlenie to nie wszystko czego roślinom potrzeba , a 15W w 60 litrach to wcale nie jest tragicznie mało , i cześć roślin powinno dać radę . Dla porównania dodam że w zestawach 15W dają do 96l, a 18W do 112l.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach