Skocz do zawartości

Pytanie o aranżację do nowego projektu (105x55x50, ~290l)


mathius
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie

Jestem w trakcie projektowania nowego zbiornika. To moje trzecie podejście do akwarystyki roślinnej. Wcześniej naprzemiennie od kilku lat prowadziłem holendry i malawi, z przewagą tego drugiego. Ponieważ tym razem chciałbym aby "holender" wypalił mi na dobre, więc do tematu staram się podejść z głową. Z racji jednak tego, iż na roślinkach nie znam się zbyt dobrze, postanowiłem przedstawić Wam swoje plany i zapytać o opinię zanim wszystko ruszy (chodzi mi głównie o aranżację i dobór roślin do warunków jakimi będę dysponował).

 

Po kolei. Planowany zbiornik stać będzie w specjalnie przygotowanym już do tego miejscu, blisko źródła wody i kanalizy, dla ułatwienia podmian. O zbiorniku więcej opiszę poniżej. Wstępnie wspomnę tylko iż posiadać będzie komin wewnętrzny, a do tego sump. Dość już mam biegania z wiadrami po całym mieszkaniu stąd przygotowana już pełna hydraulika.

 

Akwarium

Jak wspomniałem wymiary 105x55x50. Szkło Opti-White 10mm. Jedynie podstawa ze szkła float 12mm. Komin oklejony czarną szybą dekoracyjną aby przesłonić hydraulikę wewnątrz. Tylna szyba oklejona zostanie z zewnątrz czarną folią.

Sump

Wymiary 70x30x40h. Trzy komory. Pierwsza komora zrzutu - filtracja mechaniczna, kolejna biologiczna wypełniona zostanie lawą wulkaniczną oraz keramzytem, ostatnia to komora pompy.

Podłoże

Kupiłem już 27litrów ADA Amazonia oraz 16litrów Biogruntu. Nie wiem czy zużyję cały biogrunt w takiej ilości jako podsypkę. Wyjdzie w praniu.

Oświetlenie