Skocz do zawartości

Obsada, glony itd..


Początkujący akwarysta
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, z racji tego iż jestem początkującym akwarystą chciałbym się was poradzić w pewnych sprawach. 

 

1. Sprawa pierwsza jakie akwarium dla początkującego chcącego prowadzić dalsze postępy w kolejnych etapach? Pierwsze co mi przyszło na myśl to akwarium 34l. Sprawdziłem w internecie, widziałem u kolegi jest ono troszeczkę za małe. Z racji tego pomyślałem o 56l tutaj zauważyłem znaczą poprawę, iż jest ono o wiele większe przez co obsada byłaby także troszkę większa. A co z większymi?

2. Sprawa druga obsada. Gdybym zdecydował się jednak na to 54l to jakie ryby do niego wpuścić? Chodzi mi nie tylko o jeden czy dwa rodzaje ryb a przynajmniej trzy lub cztery. 

3. Sprawa trzecia jest już troszkę odbiegająca od tematu, iż chodzi tu o glony. Opiszę jak sprawa wygląda. U kolegi w akwarium 56l zalęgły się glony m.in. na korzeniach, żwirze oraz szybie (z tyłu i przodu akwarium). Są one koloru czarnego i bardzo denerwują przy podziwianiu jego pięknych rybek. Po pewnym czasie wzięliśmy się za to, wyczyściliśmy akwarium (czystą wodą bez soli), żwir został sparzony wrzątkiem oraz porządnie przepłukany. Rośliny, grzałka oraz filter zostały oczyszczone z glonów. Po dwóch dniach glony znów się pojawiły  :wsciekly: Co z nimi jak je wytępić?

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Jakie najwieksze ci się zmieści. Wiekszy zbiornik wiecej błędów wybacza.

2. Ryby dobierasz pod parametry jakie ma twoja woda ,objętość jest tylko jednym z kryteriów wyboru.

3. Glona sie nie ustrzeże żaden chyba akwarysta. Chodzi o to by nie zawładnęły calym akwarium. Dbamy o odpowiednie podmiany, światło, nawożenia itp. i trzymamy glona w ryzach. A z tym czyszczeniem to straszna głupota była z waszej strony. Rozwaliliscie całą biologie w akwarium.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji