Skocz do zawartości

Jakie to rośliny?


Aneta123
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Mam w akwarium dwa gatunki roślin od ponad 2 tyg. W temacie roślin jestem laikiem, gdy kupowałam widziałam że rosną w zbiorniku ze słabym oświetleniem, a ładnie wyglądały. Kiedy je wyciągłam i oczyściłam z waty czy co to tam jest, zobaczyłam że nie mają korzeni, pewnie dopiero zostały przywiezione do sklepu. Posadziłam je na ziemi przykrytej żwirkiem. 

Przypuszczam, że to są kabomba i moczarka - tyle że jakie?

Piszą na internecie, że te rośliny są wymagające, potrzebują dużo światła, a ja mam słabe (0,33W/l) i ta pierwsza dość szybko rośnie, ta druga rośnie słabiej. 

I tu pojawiają się wątpliwości odnośnie gatunku.

Nawożę je pałeczkami Filtus, potasem i węglem w płynie Planta Gainer, oraz żelazem w płynie.

Jeszcze zauważyłam (prawdopodobnie) pąki kwiatów i liść pływający na (chyba) kabombie, ale wątpie żeby coś z tego wyszło, bo się nie rozwijają.

Na pierwszym zdjęciu widać też tą słabiej rosnącą, obie są już po przycince.

post-21534-0-21663900-1420402752_thumb.jpgpost-21534-0-94619700-1420402808_thumb.jpgpost-21534-0-13498500-1420402866_thumb.jpgpost-21534-0-49577300-1420402925_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie zastanawiam się jak ta kabomba może rosnąć na tak słabym oświetleniu :eek: , wszędzie w internecie piszą, że ta roślina potrzebuje mocnego światła :roll: I czy da się zrobić, żeby te pąki zakwitły? Czy już jest za późno?

Edytowane przez Aneta123
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Właśnie zastanawiam się jak ta kabomba może rosnąć na tak słabym oświetleniu :eek: , wszędzie w internecie piszą, że ta roślina potrzebuje mocnego światła :roll:

Jak widać rosnąć rośnie, ale do prawidłowego wyglądu duuużo jej brakuje ;) Net nie kłamał, ta roślina potrzebuje sporo światła.

 

A co do kwiata, to może ktoś inny się wypowie, ja nie miałem tej rośliny kwitnącej.

Odnośnik do komentarza