Skocz do zawartości

Jakie domowe sposoby na przygotowanie wody do akwarium?


mrkojiro
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich. Jestem początkujący i chciałbym zaczerpnąć wiedzy na temat przygotowania wody do akwarium. Jedynym parametrem wody jaki znam to ph, które wynosi 6,5-7 (woda wodociągowa). Niestety innych parametrów nie znam. Dysponuję jeszcze wodą ze studni, nie wiem która lepsza. Na pewno obie twarde nie są gdyż nigdy nie było żadnych problemów z osadzaniem się kamienia. Dodatkowo obie nie zawierają chloru nawet w najmniejszej ilości. W związku z tym, że chciałbym trzymać parkę ramirez, neonki i kiryski (54 litry) muszę mieć wodę dość miękką. W akwa znajdzie się korzeń, dość spory. Zmiękczy trochę wodę i obniży ph? Czy gotowanie wody przed wlaniem do akwa też może pomóc? Nie chcę wydawać 50zł na testy wody, dla mnie to spory wydatek.

 

 

-piasek jako pierwsza warstwa, bardzo drobny żwir (1-1,5mm)  jako wartwa druga

-korzeń, dość spory (40cm długości na 15cm wysokości przy akwa 60x30x30)

-temp wody ok 24-25 stopni

-akwarium roślinne

-filtr najprostszy, sama gąbka

-będzie dodatkowo napowietrzane CO2

 

W skrócie: co mogę zrobić aby być mniej więcej pewnym co do niskiej twardości wody i ph? Co zrobić aby w ciemno poprawić jakość wody dla ryb nie wydając przy tym pieniędzy? Z góry dziękuję za pomoc

Edytowane przez mrkojiro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Testy, testy i jeszcze raz testy. Gh i Kh (jeśli chodzi o twardości). Niestety bez nich ani rusz...Jeśli chcesz zajmować się akwarystyką na poważnie, to testy będą niezbędne ;) .

:arrow:http://forum.superakwarium.pl/topic/43601-testy-wody-wasze-do%C5%9Bwiadczenia-i-opinie/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...