Jump to content

Problem z nowym akwarium


Recommended Posts

2-3 tygodnie z włączonym filtrem. Tutaj nie chodzi o odstanie wody bo chlor wyparuje w ciągu kilkunastu godzin. Przy starcie akwarium musi wystartować biologia (cykl nitryfikacyjny), jeśli cykl się nie ustabilizuje, a Ty wpuścisz ryby możesz się spodziewać wielu różnych problemów, które niejednokrotnie mogą prowadzić do konieczności restartu akwarium - dlatego tak ważna jest tutaj cierpliwość. Tak jak pisał kolega wyżej możesz się spotkać z opiniami (szczególnie wśród sprzedawców w sklepach zoologicznych), że wystarczy jakiś starter i zaraz ryby do akwarium. Bzdura straszna, na forum nie brakuje przypadków ludzi, którzy tak postąpili, a później zakładają tematy z prośbą o pomoc.

witam,

ja niestety bylam no i nadal jestem totalnym laikiem jesli chodzi o akwarystyke, wiec zaczelam czytac.

kupilam akwarium 180L, roslinki, rybki, podloze(piasek akwarystyczny). wczesniej posiadalam juz akwarium z tym ze zaroslo strasznie glonami wiec postanowilam kupic nowe, wieksze. wybralam marki Juwel z filtrem, grzalka itp.

nowe akwarium dziala juz +/- dwa tygodnie, oczywiscie zamiast wpierw troche poczytac to zaraz po wlaniu wody do akwarium, posadzeniu roslinek, temperature wyrownalam do tej z wczesniejszego akwarium, okolo 25 stopni, wlozylam do niego biedne rybki, nowe jak i "stare' z poprzedniego akwarium. no i zaczal sie problem :(

pierwszy to to ze roslinki staja sie brazowe, w dodatku na szybach tez robia sie takie male brazowe plamki. rybki biedne, zalapaly ospe rybia :( wczoraj gnalam do sklepu po lek na to, kupilam "tetra,contralck" (holenderska nazwa) taki blekitny plyn, uzylam jak pisalo na opakowaniu (jednorazowa dawka 45ml na moje akwarium), wyjelam filtr weglowy, i tak ma zostac przez 4 dni, no i niestety dzis rano zauwazylam ze jedna rybka padla,taka srebrzysta z czulenkami odchodzacymi od brzucha i jeden glonojad, czarny w biale plamki (nie znam nazw, przepraszam) tez nie wyglada zbyt dobrze (plywa w wodzie troche bokiem, nie jest przyssany do zadnego podloza)

co mam zrobic? wiem ze najwiekszy moj blad to to ze nie czekalam az akwarium dojrzeje...

moze kupic jakies testy do wody? jej.. nie wiem :( tak mi ich szkoda, POMOCY!

i prosze nie ochrzaniajcie, wiem ze jestem sama sobie winna, ale licze na wasza pomoc. dzieki z gory!

Link to comment
Share on other sites

Niestety narobiło się przez to sporo problemów widzę. Jeśli masz taką możliwość to oddaj rybki na przechowanie gdzieś (może do zoologicznego się uda). Najlepiej jakbyś zaczęła wszystko od nowa. Przede wszystkim należałoby uzupełnić braki w wiedzi i dlatego polecam przejrzeć tematy: http://forum.superakwarium.pl/forum-30/announcement-4-ciekawe-tematy-zajrzyj-koniecznie/ Jeśli nadal będziesz miała pytania to pytaj śmiało na forum.

Problem z rybkami jak i z glonami jest przez niedojrzałe akwarium. Ja na Twoim miejscu oddałbym nawet za darmo wszystkie te ryby bo w innym przypadku padną (chociaż z ospą to raczej nikt ich nie weźmie).

Moje doświadczenie nie jest za wielkie ale w tej chwili radzę Ci podmienić 30% wody na odstaną. Podczas ospy należy podnieść temperaturę do 30stopni nawet i utrzymać tak przez tydzień ale czy takie posunięcie będzie dobre w sytuacji gdy akwa nie jest dojrzałe to tego niestety nie wiem.

 

Gdy zakładasz taki temat to najlepiej jakbyś posłużyła się wzorem: http://forum.superakwarium.pl/forum-30/announcement-3-jak-zadawać-pytania-na-forum-superakwariumpl/ będzie łatwiej Ci pomoc.

Edited by ahr
Link to comment
Share on other sites

Polecam.

Odlać co 2-3 dni 40% wody nieprzerwanie przez tydzień-2.

Podnieść tęperature do 30C.

Zrobić testy.

Moźesz włoźyć rybki do kwarantanniaka i podjąć próby leczenia.

CHORYCH NIE WPUSZCZAJ DO GŁÓWNEGO AKWA!!!

 

 

 

Edited by Adrian Anioł
Link to comment
Share on other sites

Niestety narobiło się przez to sporo problemów widzę. Jeśli masz taką możliwość to oddaj rybki na przechowanie gdzieś (możę do zoologicznego się uda). Najlepiej jakbyś zaczęła wszyzstko od nowa. Przede wszystkim należałoby uzupełnić braki w wiedzi i dlatego polecam przejrzeć tematy: http://forum.superakwarium.pl/forum-30/announcement-4-ciekawe-tematy-zajrzyj-koniecznie/ Jeśli nadal będziesz miała pytania to pytaj śmiało na forum.

Problem z rybkami jak i z glonami jest przez niedojrzałe akwarium. Ja na Twoim miejscu oddałbym nawet za darmo wszystkie te ryby bo w innym przypadku padną (chociaż z ospą to raczej nikt ich nie wezmie).

Moje doświadczenie nie jest za wielkie ale w tej chwili radzę Ci podmienić 30% wody na odstaną. Podczas ospy należy podnieść temperaturę do 30stopni nawet i utrzymać tak przez tydzień ale czy takie posunięcie będzie dobre w stuacji gdy akwa nie jest dojrzałe to tego niestety nie wiem.

 

Gdy zakładasz taki temat to najlepiej jakbyś posłużyła się wzorem: http://forum.superakwarium.pl/forum-30/announcement-3-jak-zadawać-pytania-na-forum-superakwariumpl/ będzie łatwiej Ci pomoc.

w takim razie czuje ze bede zmuszona zrestartowac zbiornik :( cholera...

rybki przeniose do tego starego akwarium w ktorym czesc z nich przebywala przed zakupem nowego akwa. a nowe zrestartuje, wpierw poczytam jak to sie robi, widzialam duzo postow na ten temat, napewno sie przydadza, zwlaszcza mi, osobie ktora kupujac akwarium myslala ze wystarczy postawic, zapelnic i bedzie ok, pff...

 

jak narazie to odczekam, zobacze czy zadziala to lekarstwo ktore wczoraj wieczorem uzylam.

kurcze, piszesz i tez w wiekszosci postow tak pisza ze trzeba zwiekszyc temperature wody, lecz na butelce od lekarstwa nic takiego nie pisze... wiesz co, odczekam te 4 dni i sie zobaczy.

dziekuje za odpowiedz!

a co do tych linkow to wiem, wiem :) czytalam temat "jak zadawac pytania..." w pracy jestem akurat to i tak nie zdolalabym odpowiedziec na niektore pytania... ale nastepnym razem sie dostosuje :) a pierwszy link napewno sie przyda, dzieki. pozdrawiam

Polecam. Odlać co 2-3 dni 40% wody nieprzerwanie przez tydzień-2. Podnieść tęperature do 30C. Zrobić testy. Moźesz włoźyć rybki do kwarantanniaka i podjąć próby leczenia. CHORYCH NIE WPUSZCZAJ DO GŁÓWNEGO AKWA!!!

pytanie, ktore podstawowe testy wody polecasz? poniewaz sprzedaja cale walizki widzialam, ceny tez piekne...

a co do rybek, no to niestety one wszystkie sa razem w glownym, nowym akwarium :(

mam nadzieje ze lek pomoze...

Link to comment
Share on other sites

Więc na pewno nie paskowe tylko kropelkowe. Polecam znane firmy np. Tetra,JBL,Zoolek,SERA. Kup podstawowe wyjdzie taniej. Czyli: PH, KH, GH, NO2, NO3. Koszt ok 100 zł.

zapisalam, wracajac do domu zajade do sklepu.

i tak pewnie teraz nie ma sensu zebym wykonywala test przez ten wczoraj uzyty lek, inne parametry moze mi wskazac chyba...

 

Regulamin 6.1. Na forum wymagana jest poprawna pisownia. Zrób mi łaskę ( lub "laske" - po Twojemu) i zacznij ich używać (polskich znaków diaktrycznych). Mapet

Edited by Mapet
Pisownia
Link to comment
Share on other sites

Jeśli masz taką możliwość to ja na Twoim miejscu zrestartowałbym zbiornik i założył wszystko od początku :) Popytaj odnośnie podłoża, fitracji, obsady, oświetlenia, nawożenia itd. itp. Nie jest to takie straszne jak się może wydawać :) Teraz tylko zacznij od nowa, powoli, cierpliwie, a unikniesz niepotrzebnego stresu dla siebie jak i dla ryb :)

Edited by Aisulim
Link to comment
Share on other sites

Jest to sensowne aczkolwiek bardziej kosztowne rozwiązanie - wymiana całego podłoża i restart zbiornika. Pytanie czy w tej chwili możesz sobie na to pozwolić czy chcesz jednak zwalczyć to innymi sposobami. Daj znać jak w chwili obecnej wygląda sytuacja.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...