Skocz do zawartości

Problem z nowym akwarium


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

2-3 tygodnie z włączonym filtrem. Tutaj nie chodzi o odstanie wody bo chlor wyparuje w ciągu kilkunastu godzin. Przy starcie akwarium musi wystartować biologia (cykl nitryfikacyjny), jeśli cykl się nie ustabilizuje, a Ty wpuścisz ryby możesz się spodziewać wielu różnych problemów, które niejednokrotnie mogą prowadzić do konieczności restartu akwarium - dlatego tak ważna jest tutaj cierpliwość. Tak jak pisał kolega wyżej możesz się spotkać z opiniami (szczególnie wśród sprzedawców w sklepach zoologicznych), że wystarczy jakiś starter i zaraz ryby do akwarium. Bzdura straszna, na forum nie brakuje przypadków ludzi, którzy tak postąpili, a później zakładają tematy z prośbą o pomoc.

witam,

ja niestety bylam no i nadal jestem totalnym laikiem jesli chodzi o akwarystyke, wiec zaczelam czytac.

kupilam akwarium 180L, roslinki, rybki, podloze(piasek akwarystyczny). wczesniej posiadalam juz akwarium z tym ze zaroslo strasznie glonami wiec postanowilam kupic nowe, wieksze. wybralam marki Juwel z filtrem, grzalka itp.

nowe akwarium dziala juz +/- dwa tygodnie, oczywiscie zamiast wpierw troche poczytac to zaraz po wlaniu wody do akwarium, posadzeniu roslinek, temperature wyrownalam do tej z wczesniejszego akwarium, okolo 25 stopni, wlozylam do niego biedne rybki, nowe jak i "stare' z poprzedniego akwarium. no i zaczal sie problem :(