Skocz do zawartości

Zakładanie akwarium 240l


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć!

Jestem początkującym akwarystom i zakładam moje drugie akwarium. Tym razem przymierzam się do zbiornika 240l (100x40x60), chciałbym prosić o kilka porad co do wyboru sprzętu, ryb i roślin.

 

Planuję taki zestaw:

akwarium 100x40x60 z pokrywą z dwoma świetlówkami 2x30W (docelowo chciałbym je przerobić na jakieś ledowe)

Filtr JBL 900e 

grzalka 200 W

 

czy taki osprzęt będzie wystarczający?

 

Jeśli chodzi o obsadę, to chciałbym odtworzyć biotop ameryki południowej.

 

Ryby:

2x2 skalar

3x2 pielęgnica ramireza

1+3 pielegnica kakadu

8 otosek przyujsciowy

10 kirysek panda

20 neon czerwony

 

czy taka obsada będzie dobra?

 

jakie rośliny wybrać do takiego akwarium? zależy mi żeby miały różne rozmiary - od wysokich po trawnik z przodu akwarium

 

jakie podłoże najlepiej zastosować? czy dla utrzymania czystości i równowagi warto wsadzic jakies ślimaki?

 

 

dzięki za pomoc!

Edytowane przez Mortim3r
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak w takim akwarium strzelasz takie mikro stadko skalara, to inne pielegniczki troche sens tracą. Wrzuć te 4 skalary, do tego zamiast otosków zbrojniki niebieskie, neona czerwonego x 20. Tyle na poczatku wystarczy. W zależności od zachowywania się ryb można pomyśleć po półroczu o czymś więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak w takim akwarium strzelasz takie mikro stadko skalara, to inne pielegniczki troche sens tracą. Wrzuć te 4 skalary, do tego zamiast otosków zbrojniki niebieskie, neona czerwonego x 20. Tyle na poczatku wystarczy. W zależności od zachowywania się ryb można pomyśleć po półroczu o czymś więcej.

 

Dlaczego zbrojniki są lepsze od otosków?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź!

 

Poczytałem trochę więcej i zdecydowałem się na biotop clear water.