Jump to content

JBL e900 na co zwrocic uwage?


BAss25
 Share

Recommended Posts

Witam.
Dzisiaj jadę po odbiór filtra jak wyżej. Sprzedający nie jest w temacie, bo ma go od wujka i nie zna się na tym kompletnie. Filtr oglądałem i wygląda ok i umówiłem się z nim na test. Moje pytanie jest takie, czy na tych wkładach co mu zostały, bezpiecznie jest podłączać pod mój zbiornik? Czy te wkłady w jakiś sposób wypłukać, czy to pod bieżącą wodą, czy tez wodą z mojego zbiornika? Chciałbym go podłączyć i sprawdzić, ale trochę mam obawy. Na jakie części wyposażenia zwrócić szczególną uwagę? Filtr kupiony rok temu to chyba ma 4 letnią gwarancje jak każdy JBL? Proszę o opinie.
Pozdrawiam

 

 

 

Regulamin
6.1. Wymagane
jest dbanie o poprawność gramatyczną i ortograficzną wypowiedzi.

 

DM

 

Link to comment
Share on other sites

Czy nie cieknie pod głowicą i na zaworkach, czy pompka odpowietrzająca chodzi bez zacinania, czy kubeł nie pęknięty, obejrzyj magnes wirnika czy nie porysowany, pęknięty.

Te jego wkłady bym porządnie wyparzył i wygrzał w piekarniku, odkaził nadmanganianem. We wkładach kubła siedzą bakterie, ślimaki, wypławki, pasożyty a czasami i pijawki...

Podłącz go do testu bez tych wkładów.

 

Sent from my BlackBerry 9900 using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

A więc tak. Mam ten filtr. Wszystko wygląda ok. Został wyłączony jakoś w czerwcu i od tej pory stoi w szafie więc chyba już na wkładach żadne bakterie i tym podobne się nie uchowały. Wypłucze więc go pod letnią bieżącą wodą i zaleję. Wkłady standardowe, została ceramika i gąbki. Wirnik chyba ok, jest taki z niebieskim paskiem więc nie wiem czy to jeszcze stary model czy już nowy. Miałem na początku problem z ruszeniem pompki ale jak już ruszyła tak teraz chodzi ok. Może po prostu była zaschnięta. Mam ksero paragonu z datą z kwietnia 2012 więc gwarancja czy jest 4 czy 2 lata dalej obowiązuje.
Idę z nim działać i proszę o dalsze rady przy uruchamianiu:)


 

Link to comment
Share on other sites

Uruchomiłem! Wszystko chodzi tylko jest kilka ale...

Mam cały czas lekkie bulgotanie jakby powietrze dostawało sie do środka. Ruszałem juz delikatnie filtrem na boki ale to nic narazie nie daje. Druga sprawa to taka że jednak słychać go troszke takie lekkie buczenie co mi bardzo nie pasuje:( Jest jakiś sposób na wyciszenie tago buczenia czy to poprostu tak ma być?

 

 

Link to comment
Share on other sites

Filtr jest pewnie lekko zapowietrzony. U mnie było podobnie. Wystarczy trochę go poruszać w różne strony i będzie ok. Buczenie występuje ponieważ filtr stoi pewnie w zamkniętej szafce. U mnie buczenie jest praktycznie niesłyszalne. Może postaw filtr na ręczniku to może w jakimś stopniu wyeliminuje drgania.

Link to comment
Share on other sites

Lub na styropianie. Te filtry się pompuje do skutku aż powietrze ujdzie. Bujać to można eheimowym klasikiem :)

Rzeczywiście, lepiej może kup nowe wkłady a jak nie masz kasy to zapakuj w kosze keramzytu i będzie ok.

 

Sent from my BlackBerry 9900 using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Filtr przestał bulgotać i jest o wiele ciszej jak dla mnie jest akceptowalnie:) Żona wrociła z pracy i nawet nic nie usłyszała wiec egzamin zdany;) Na rurkę wlotową założyłem niewielką gąbkę z innego filtra bo boje się że za szybko zapcha mi sie syfem. Niestety nie mam deszczowni bo nie miałem w zestawie i ten co mam wlot nie bardzo mi się podoba. Będę musiał dokupić bo podoba mi się ten efekt falowania.

Narazie jeszcze nie odłączyłem starego filtra wewnętrznego fluwal U3 także mam dość spory wir i mieszkańcy szaleją;) Jak długo mam używać jeszcze starego filtra żeby w nowym zaszczepić nowe bakterie?

 

Wysłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2

 

 

Link to comment
Share on other sites

Ok to będę trzymał ok tygodnia poźniej odłącze. Narazie mam cały czas z bulgotaniem w filtrze. Jutro go będę rozkręcał i sprawdzał wszystkie uszczelki bo tak to raczej być nie może. Jakie są w ogóle skutki uboczne takiego bulgotania oprócz tego dzwięku?

 

 

Link to comment
Share on other sites

Uspokoiło się i jest cichutko. Jak odłączyłem stary filtr fluval u3 a tam mialem napowietrzanie włączone to to nastała cisza. Teraz się nad tym jaki mam przepływ bo niby mam na maxa ustawione ale jakiegoś szaleństwa nie widzę w zbiorniku. Jak sprawdzić przepustowość filtra? Moj przeplyw wygląda jak na zdjęciu i nie wiem czy to jest ok.upyhezu5.jpg

Edited by BAss25
Link to comment
Share on other sites

Nagram to jak będzie lepsze swiatło więc dopiero we wtorek bo całymi dniami pracuje i wracam wieczorem. Filtr juz się zachowuje ok. Cały czas wspomagam go jeszcze filtrem wewnętrznym tak jak pisaliście żeby ten nowy zaszczepił w sobie bakterie także do tygodnia może dłużej będę jechał na dwóch.

Następna sprawa to czy na standardowej pokrywie i lampach 2x18W Juwel,a roślinom nie będzie ciemno, w jaki sposób mogłbym wspomóc rośliny żeby były zdrowe?post-3537-1384629752,79_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...