Skocz do zawartości

PRZEKRWIONE SKRZELA U RYBEK


kasiakasia
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Na sam początek pragnę zauważyć, że jestem początkującym akwarystą. Akwarium mam około miesiąca. Ostatnio zauważyłam, że u moich rybek występują przekrwione skrzela (szczególnie u teleskopa, nieznacznie u sumów rekinich, wśród pozostałych w ogóle)

 

Moje akwarium mieści ponad 80 litrów wody. W jego skład wchodzą: Dwie welonki (w tym jeden posiadający przekrwione skrzela teleskop), około 15 neonek, 5 sumów rekinich, 4 skalarki, 2 glonojady, jeden gupik, kirysek albinos.

 

Podłoże składa się z drobnych, czarnych kamyczków, oraz z piasku. W akwarium mam trzy roślinki: żabienicę oraz dwie rosnące na szerokość (których w tym momencie nazwy nie pamiętam... ). W zbiorniku również znajduje się korzeń.

Rybki karmione są zamiennie pokarmem żywym oraz suchymi płatkami.

 

Bardzo niepokoi mnie ten problem. Co ważne, mojego teleskopa przez dłuższy czas podgryzał jeden gupik, który został oddany do innego akwarium.

 

Bardzo martwię się o swoje rybki, więc proszę o szybką pomoc! Będę bardzo wdzięczna...

 

Z góry dziękuję,

serdecznie pozdrawiam!

Kasia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obsada jest tragiczna, wymienione gatunki mają rozbieżne wymagania i widać, że niestety niewiele czytałaś przed założeniem zbiornika.

Akwarium jest przerybione, w dodatku niektóre z wymienionych gatunków to żywe fabryki odchodów. Poza tym ryby takie jak sumy rekinie, welony, skalary czy zbrojniki w ogóle nie powinny znajdować się w tak małym litrażu...

 

Twoja obsada najprawdopodobniej truje się amoniakiem, wskazuje na to zaczerwienienie skrzeli. Przerybienie, zła obsada i mała ilość roślin to czynniki które temu sprzyjają.

1. Czy zbiornik dojrzewał 2-3 tygodnie bez ryb zanim je wpuściłaś?

2. Jak wyglądają porządki w zbiorniku (odmulanie, podmiany wody itp.)?

3. Jaki masz filtr, czy pracuje cały czas, 24/7?