Skocz do zawartości

Kto ma rację ?


CiociaKazia
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Więc na samym początku proszę-gdy temat nie pasuję do działu,proszę o przesunięcie go .

 

Mam akwarium 140 l.,filtracja FAN-2,grzałka 100 w.,temp.26 st.,oświetlenie 2x 20w (świetlówki hagen power-glo.Obliczyłam,że mam 0,37w/l.,a to za mało,powinno być 0.5w/l.), i obsada z podpisu.

Akwarium wystartowało w połowie listopada i trzyma się w miernym stanie do dziś . Od pewnego czasu gniją mi masowo rośliny.Wczoraj wywaliłam 3/4 roślin-zostały znikome ilości moczarki i kabomby.Od ponad miesiąca proszę ojca,żeby dołożył mi 3 świetlówkę (sama niestety nie mam takowych możliwości-nie znam się na rzeczy).On twardo nie,bo mówi,że od częstych podmian gniją roślinki.Do `męskiej solidarności` dołącza się narzeczony mojej siostry,który rzekomo miał kiedyś akwarium 500 l.,i posiada `wielką` wiedzę (w co szczerze nie wierzę)Twierdzą także,że mam za wysoką temperaturę i powinnam mieć *UWAGA!* 21 stopni celcjusza,bo 26 to zdecydowanie za dużo .I po raz kolejny się nie zgodziłam,bo wode podmienia się raz na 1-2 tygodnie 20-25 % (przynajmniej tak jest w moim przypadku),a temperatura 21 stopni jest o wiele za niska.Tylko z jednym się zgodzę (tym razem sam tata)-mam źle dobraną obsadę . Jak mu pokazałam informację :

`Wody w akwarium ogólnie rzecz biorąc nie wymienia się w całości. W niedużych zbiornikach należy raz w tygodniu wymienić 10-20% wody, na świeżą, odstaną przynajmniej 24h (chlor musi wyparować). Przy podmianach należy też odmulać dno.` (temat "ZAKŁADANIE akwarium "Kompedium Wiedzy"),to nic nie odpowiedział,tylko wyśmiał,że Internet kłamie. Zapewniłam mu,że to jedno z najlepszych forum akwarystycznych,i że tu okłamać nie okłamią.

Powiedział,że założy mi tą świetlówkę i `zobaczymy` .

I kto tu ma rację ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach