Skocz do zawartości

[72l] Rybki do akwarium


michas2509
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie jestem początkującym odnośnie akwarium i rybek i mam kilka pytań odnośnie obsady i funkcjonowania akwarium.

A więc tak mam jak na_razie dosyć małe akwarium 72 litry, filtr 600 L/h, grzałkę itd., temperatura utrzymuje się na 24-25 stopni, roślinki to kabomba, żabienica, nurzaniec, rotala red, moczarka. 

Akwarium jest już odstane i jestem na etapie zakupu rybek i jak to bywa w każdym sklepie gość mówi co innego więc chciałbym się dowiedzieć od najlepszych jak to jest w rzeczywistości. 

Pierwsze pytanie odnośnie funkcjonowania akwarium, czy na tym etapie filtr powietrza ma chodzić 24h czy mają być jakieś przerwy, aktualnie używam deszczownicy, bo ciszej pracuje i chodzi 24 / h ale może mam założyć napowietrzacz??

Drugie pytanie odnośnie rybek i obsady do 72 litrów - to co mi powiedział jeden gość : parka platek, parka prętnika karłowatego, 5 otosków, 5 kirysków pigmejskich, 7 neonów innesa. Co sądzicie o tym ??  Z tego co wyczytałem to i prętnik i platki powinny być w haremach ale może parki wystarczą?? Co sądzicie ?? I czy w_ogóle platki mogą być z prętnikami w 72l ?? 

 

Będę wdzięczny za wszelką pomoc.

 

Luna: Na forum wymagana jest poprawna pisownia.

Przenoszę do odpowiedniego działu.

Edytowane przez Luna
Pisownia, zły dział.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filtr musi pracować cały czas, bez przerw. W mediach filtracyjnych rozwijają się bakterie nitryfikacyjne niezbędne do prawidłowego funkcjonowania zbiornika.

Przerywanie pracy filtra szkodzi im i na dłuższą metę uśmierca je, co prowadzi do destabilizacji środowiska wodnego w akwarium.

Mówiąc w skrócie - aby akwarium dojrzało i było przygotowane na ryby, amoniak z odchodów/odpadków etc., filtr musi być włączony 24/7.

 

Poczytaj o cyklu azotowym.

:arrow:   http://forum.superakwarium.pl/topic/6288-obieg-azotu-w-akwarium/