Mięso Posted April 1, 2013 Share Posted April 1, 2013 Witam mam akwarium 112L chce zrobić wszystko od nowa.. Kupiłem na allegro sadzonki roślin razem 80szt mam kupiony nowy drobny piasek akwarium chce zalać ta woda która będę z niego spuszczał (75%)reszta świeżej wody.zależy mi na dobrym wzroście roślin.czy możecie mi poradzić coś w temacie dodam ze za oświetlenie akwarium odpowiada żarówka oszczędnościowa 13w zamontowana ok15 cm nad tafla wody akwarium jest przykryte szyba. Proszę o jaka kolejek pomoc poradę jestem początkującym akwarystą Pozdrawiam i czekam na pomoc. Regulamin 6.1. Mapet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
masa Posted April 1, 2013 Share Posted April 1, 2013 W tym dziale masz temat "Jak prawidłowo zrobić restart w akwarium". Przeczytaj sobie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mięso Posted April 1, 2013 Author Share Posted April 1, 2013 Mi chodzi o nawozy i czy te światło wystarczy ?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Molinek Posted April 2, 2013 Share Posted April 2, 2013 Na 100% taka świetlóweczka nie starczy dobrze by było 2x18w a to takie minimum , żeby roślinki ci dobrze rosły , 2x24 w roślinki będą miały dobrze i to powinno wystarczyć , 2x30 to by było najlepiej tylko byś musiał nawozić Co2 : ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ProAqua Posted April 2, 2013 Share Posted April 2, 2013 Jeżeli nie chcesz wydawać dużo kasy, to kup 3 keksówki, zamontuj w nich po oprawce E27 lub E14 i kup energooszczędne żarówki o barwie zbliżonej do 6500K o mocy takiej, jakiej będziesz potrzebować, ale staraj się żebyś te 0.4W na litr posiadał. Pod piasek daj ziemie bez nawozów i odpal bimbrownie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...