Skocz do zawartości

[25l / 63l] ogólne


Bojownicza
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

W sumie nie jestem początkującą akwarystką, od kilku lat mam akwarium, od roku 63-litrówkę. Jednak chcę zmiany, bo nie do końca sobie z nią radzę. Głównie chodzi o akwarium ustawione naprzeciw okna = masa glonów, żółta woda, rośliny powoli zjadane przez glony różnorodnych gatunków. Zdecydowałam się, że obecne rybki oddam do innego akwarysty, a sama spróbuję kroczek po kroczku zagospodarować akwarium od zera. No i proponuję kilka opcji, co do których potrzebuję porady:

 

 

Opcja nr 1 - akwarium 60l

Akwarium ustawione naprzeciw okna, pełne oświetlenie dla roślin (led), grzałka, filtr z napowietrzaczem. Piaszczysto/żwirkowe podłoże. Kilka niedużych roślin*. W "krajobrazie" dominowałyby kamienie, ew. jakiś korzeń.

# Proponowana obsada: Razborki Galaxy [10], Krewetki filtrujące [2-5], Otoski [3-4], Molinezje żaglopłetwe [1 z obecnego akwarium].

 

Opcja nr 2 - akwarium 25l

Akwarium ustawione w cieniu, pełne oświetlenie dla roślin (led i nie tylko), grzałka, filtr z napowietrzaczem. Piaszczyste podłoże albo żwirek albo piaszczysto-żwirkowe podłoże. Krótko pisząc, coś na kształt tego: http://farm4.staticflickr.com/3215/3138 ... 8c6c_b.jpg.

# Proponowana obsada: krewetki (Filtrująca, Red Cherry), Bojownik [1], ewentualnie parka gupików endlera jednej płci lub kilka otosków ALBO same krewetki i Razborki Galaxy [4-7].

 

* nie zdecydowałam się jeszcze na gatunki roślin.

Co do sprzętu, mam ten z 63l, jeśli zdecyduję się na 25l, mogę go użyć?

Będę wdzięczna za porady!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach