Skocz do zawartości

Obsada do 160L na wymiar


DonKutaQl
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Proszę o pomoc w doborze obsady do akwarium 160L o wym 65/50/50wys. gdyż nie znam się na tym zbytnio. Chciałem jakieś 2 gatunki ławicowych rybek które będą do siebie pasowały zachowaniem i kolorystyką oraz wymaganiami, rybki te muszą być tolerancyjne dla krewetek. Gatunki które sam wytypowałem to:

 

-Bystrzyk czerwony :D

-Żałobniczka ( Tetra czarna ) :D

-Barwieniec czarny

 

-Neon czarny (bystrzyk czarny, axelroda)

-Bystrzyk Amandy :D

-Błyszczyk parański :D

-Zwinnik jarzeniec

 

-Brzanka sumatrzańska :D

-Brzanka purpurowa :D

 

-Pstrążnica marmurkowana

 

Podzieliłem na 3 grupy gdyż uważam że pasowałyby do siebie w ławicach mieszanych oraz zaznaczyłem " :D " które mi się najbardziej podobają. Jeżeli już dobierzemy główną obsadę to chciałem do tych rybek dołożyć:

 

-Krewetki (nie wiem jakie)

-Zbrojniki niebieskie

-Otoski

-Kiryski (nie wiem jakie)

-Mułojady (może)

-Piskorki kuhla (może)

-krewetki filtrujące (może)

-Slimaki (myślałem nad helenkami)

 

Czekam na sugestie oraz ilości w jakich mógłbym trzymać dane gatunki. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem problemy z wygooglowaniem ale już znalazłem coś. Z tego co na razie wyczytałem jest to dość ciężki temat. Sprawdzę tą wodę i poczytam jeszcze. Ale nastawiałem się raczej na rybki łatwe w hodowli które tolerują szeroki zakres.

 

Znalazłem takie coś: https://www.pewik.gdynia.pl/woda-dla-ci ... ej-okolicy

 

Mieszkam w Rumi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znośna woda. Źle nie jest.

 

 

pH 7,5 i GH 12dn.

 

Jakaś pielęgniczka i ławica z nieco twardszych wód by pasowała? Kiryski na dnie i powinno styknąć?

 

Apistogramma hongsloi 1+2

Corydoras brevirostris x 15

Hemigrammus blecheri x 30-40

L129 x 5

 

eLkę można by zamienić na dowolną z zestawu:

L129

L199

L201

L339

L340

 

byle 5 sztuk jednego gatunku.