Skocz do zawartości

Moje pierwsze akwarium!!!proszę o rady!!!


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jestem początkującym akwarystą.Właśnie założyłem swoje pierwsze akwarium niestety na razie 25l(filtr z deszczownicą, grzałka 25w z termostatem,pokrywa ze świetlówką 25w,skałka z piaskowca i druga jakaś wulkaniczna naturalna). na początku pływał tam tylko samiec bojownika syjamskiego , ostatnio dokupiłem 4 neonki innesa, 2 razbory klinowe i zbrojnika niebieskiego(taką max. obsadę zaproponowano mi w sklepie akwarystycznym z bardzo dobrą opinią - z wielu żródeł !!!).Mam moczarkę i drugą sztuczną roślinkę , zaproponujcie proszę jakąś mało wymagającą roślinkę do tego akwa.Wiem że zaraz napiszecie ze za dużo,to żle,tamto żle... itd. ale chcę waszej szczerej opinii na temat obsady, co poprawić,dołożyć,co zmienić itd. LICZĘ NA WASZĄ POMOC I DOBRE RADY (PROPONOWANO MI JESZCZE 1X KIRYSKA SPIŻOWEGO ALE SIĘ WSTRZYMAŁEM). z góry dzięki:)

 

A i jeszcze jedno: temp. w akwa od 23(nad ranem) do28 (w ciągu dnia i wieczorem).Czy takie skoki temp. mogą zaszkodzić rybkom???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz bardzo mocne światło jak na takie akwa.

Z doświadczenia wiem że 15 W na 25l to dużo, więc 8W Ci śmiało wystarczy.

Osobiście polecam żebyś wyrzucił wszystko co sztuczne + pozbył się obsady poza bojownikiem.

Po czasie gdy ten zacznie się przyzwyczajać do otoczenia (uspokoi) możesz kupić harem gupików 1+2.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorki że nie w tym dziale co trzeba ale jestem tu nowy wybaczcie:)

Dzięki za wszystkie rady!!!mam jeszcze parę pytań:

1.gdzie dostanę Żarówkę energooszczędną 8W o barwie 6500K. gwint e14 - szukam ale nigdzie nie mogę znależć,proszę o jakieś linki

2.ta skałka biała to wapięń filipinski - czy naprawdę muszę się jej pozbyć????

3.poszukuję drugiej roślinki mało wymagającej(podłoże to sam żwirek) ,małej ,ładnej zamiast tej sztucznej!!!

z góry dzięki!!!

Odnośnik do komentarza