Skocz do zawartości

Padanie ryb


jarekw
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Jestem początkującym akwarystą. Po dwóch tygodniach od założenia akwarium padło mi 6 neonków, dwie bocie, glonojad, dwa gupiki. Nie mam pojęcia dlaczego. Ryby nie miały żadnych oznak choroby. W sklepie w którym kupowałem powiedziano mi , że zbyt dobrze wyczyściłem filtr i kazano zmienić wodę. Niestety nic to nie dało. Pomóżcie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokladnie - akwarium nie dojzalo :( Nie wiem czy zajmowales sie wczesniej akwarystyka. Jesli nie zapewne ktos poradzil ci wpuszczac rybki tak szybko (sprzedawcy czesto tak robia zeby sprzedac rybki świezemu, napalonemu akwaryscie)

Woda w akwarium musi sie ustabilizowac. Pierwsze 2 tygodnie od zalozenia to czas, ktory mozesz poswiecic na dosadzanie roslin, walke z pierwszymi glonami ( o ile sie pojawia tak wczesnie ), dokupowanie akcesoriow i ozdob lub robienie ich samemu, zakup testow, zmiany aranzacji oraz czytanie czytanie czytanie i orientowanie sie w cenach oraz asortymencie sklepów.

Narazie daj sobie spokój z wpuszczaniem kolejnych ryb. A jak juz minie odpowiedni czas kupuj rybki na raty - co tydzien 1/3 planowanej obsady. Zaoszczedzi ci to pieniedzy, nerwow oraz zarazenia i smierci calej obsady naraz.

Życze duzo cierpliwosci i nie zrazaj sie

Powodzenia :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Racja - nie sluchaj ludzi ze sklepu. Jak chcesz kupic rybke czy jakis sprzet poczytaj najpierw o tym dokladnie i zapamietaj. Obejzyj zdjecia ryb na necie zebys mogl porownac je z tymi w sklepie.

Czesto sprzedawcy niedoswiatczonym akwarystom wciskaja na sile osobniki slabe, stare lub chore.

I nie bój sie poprosic o wylowienie wlasnie tej ryby, ktora sobie upatrzyles. Powiedz ze chcesz wlasnie ta i juz. Jak nie? Idz do innego sklepu :)