Skocz do zawartości

[Skalary] problem ze złożeniem ikry


Canalia
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jestem początkującym akwarystą. Posiadam akwarium 120l i kilku letnią parę skalarów, która u poprzedniego właściciela tarła się jak szalona, opiekowała się ikrą i wszystko było si. Mam je od półtorej miesiąca, samica trafiła do mnie w ciąży, dosyć wyraźnej. Jest coraz grubsza i nic poza tym. Wiem, że u poprzedniego właściciela miały dużo mniejsze akwa, mają nieco zagięte płetwy grzbietowe, poza tym były karmione wyłącznie mrożoną ochotką. Nie wiem co jest przyczyną stagnacji. U mnie mają dużo miejsca, różnorodność pokarmów, spore rośliny do składania ikry i ciągle nic. Zaczynam się coraz bardziej martwić. Próbowałam stymulować je temperaturą: z 28 obniżyłam do 25 na kilka dni, teraz podniosłam do 30, dostają żywy pokarm, dostały nawet ukośną płytkę do składania ikry (choć wiem, że wcześniej składały ją na roślinach lub korzeniu) i drugi napowietrzacz. Co jeszcze mogę zrobić?? Proszę o rady, bo chyba popełniam jakieś błędy. Czy takie długie przetrzymywanie ikry zagraża samicy? Bardzo proszę o pomoc!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach