Skocz do zawartości

zasadowa i twarda woda jakie ryby


taramis
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam miłośników akwarystyki. Jestem początkującym akwarystą. Właśnie zakupiłam akwarium 72 l, 60 x 30 x 40. Jak na razie oświetlenie 1 x 15w (ale dołożę jeszcze 24 w), filtr zewnętrzny FNZ - 2 800l/h.

 

Wodę w kranie mam zasadową wahająca się o 7,2 do 7,5 (mierzyłam testem kropelkowym zooleka i papierkowym to było powyżej 7,2, ale na stronie wodociągów w różnych okresach czasu różne wartości nawet do 7,6 (?)), i średnio twardą dH 18.

 

Nie wiem jaką obsadę wybrać... (marzyła mnie się obsada Amazonki tj. neony, ramirezy, ale niestety nie umiem i nie mam aż tak dużo cierpliwości aby walczyć o obniżenie pH i twardości wody). Dlatego poszukuję gatunków, które by pasowały do parametrów mojej wody.

Macie może jakieś propozycje? Chciałabym jakąś ławicę (najlepiej małych rybek), jakiś harem i czyścicieli.

 

Myślałam o takim zestawie (poszukałam informacji w internecie o wymaganiach pH i dH i mnie się wydaje, że pasują, tylko czy na pewno?):

Microrasbory Galaxy (15 szt) - może macie jakiś pomysł na inny malutki gatunek zamiast?

Platka (harem 1+3)

Kiryski panda/ spiżowy (5 szt) - nie wiem, który jest bardziej wytrzymały?

Kilka gatunków ślimaków (po 1 sztuce bo nie chcę mieć ślimaczarni)

 

Wiem, że pasowałby też Prystelka barwna, ale jest dość duży ( ok 5 cm) - ewentualnie zamiast Galaxy, tylko ile sztuk do 72l?

A co z roślinami? Macie jakieś propozycje?

Z góry dziękuje za podpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor