Skocz do zawartości

2x24w czy 3x24w


mandigo27
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Przeglądałem forum z nadzieją na odpowiedz ale nie znalazłem żadnej odpowiedzi pomóżcie przy dobraniu świetlówek nie znam się zupełnie na tych barwach i temperaturach teraz posiadam t8 w pokrywie 60/30 zbiornik ma 63l dużo roślin same neony oraz krewetki chciałem założyć dodatkowo T5 2x 24w i zastanawiam się czy nie 3x24 ale to chyba będzie za dużo no i nie wiem jakiej barwy dobrać świetlówki i która z przodu która z tyłu ,dodatkowo tą stara T8 chciałem zastąpić jako światło nocne chodzi mi o efekt ultrafioletu bo wiadomo neony wtedy super wyglądają i tu pytanie czy sylvania marinestar czy coralstar czy może zupełnie coś innego ,pomóżcie co wybrać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A po co Ci tyle dużo?

Wystarczy jedna t8 15 W o barwie 6 500K

a druga w razie konieczności t5 8W o barwie 8 500K

Szukaj czegoś o takiej barwie.

 

Ta o barwie 15000K to zdecydowanie przesada.

Nocne światło możesz zrobić z kilku diod niebieskich, taniej i lepiej wyjdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem jeżeli będziesz dobrze nawoził i podawał CO2

Tak z tym się zgadzam.

mógłbyś nawet dać 3x24W 8000K.

Zdecydowanie przesada. Nawet nawożąc nawozami i CO2 to i tak nitki gwarantowane.

1,14 W/ l zdecydowanie miałby glony.

Do tego co zaproponowałem wyżej to może dodać nawozy jakieś i CO2. Lecz nie koniecznie.

Sam tak miałem i glonów nie było, a rośliny rosły dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mógłbyś nawet dać 3x24W 8000K.

Zdecydowanie przesada. Nawet nawożąc nawozami i CO2 to i tak nitki gwarantowane.

1,14 W/ l zdecydowanie miałby glony.

Jak już pisałem moc świetlówki będzie spadać i po 2 miesiącach miałby już ok. 1W/L.

Choć może trochę przesadzam, daj 2x24W 8000K, a na tył 1x8W 6500K.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji