Skocz do zawartości

Problem z twardością wody - akwa 27 GH - kran 12gh


boomadam
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Zaznaczę że jestem laikiem :-)

 

Przeprowadziłem dziś testy na twardość wody. Okazuje się że mam w akwarium następujące parametry.

 

PH - 7.8

KH - 6

GH - 27

 

Dodatkowo przeprowadziłem test wody prosto z kranu.

 

GH - 12

 

---------------------------------

Posiadam zbiornik 112L, podłoże to około 1cm żwirku grubego. 2.5cm torfu, i 4-5cm drobnego żwirku. Woda podmieniana jest 15%-20% - 2 razy w tygodniu. Filtr zewnętrzny fluval205 a w nim, włóknina, ceramika, i 3 to prawdopodobnie (Keramzyt lub zeolit) nie jestem pewny. Dodatkowo używam filtru wewnętrznego do zanieczyszczeń mechanicznych. Temperatura wody stała 26stopni.

 

Zauważyłem też że od paru tygodni, w akwarium pływają drobniutkie białe drobinki(podejrzewam ceramika).

 

Rośliny i obsada jak na zdjęciu.

post-12896-13685167950925_thumb.jpg

post-12896-13685167951468_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dowiedzialam sie dzis ze trzeba zrobic podmianke z woda destylowana, zaraz bede to czynila .. Dam znac jakie wfekty

Jeśli masz coś co zatwardza wodę: a stawiam na żwir i dziwny wkład, to możesz zalać akwarium destylką o twardości 0 a i tak wróci to do stanu obecnego. To likwidowanie objawu, nie przyczyny, działanie bezcelowe w tym momencie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dowiedzialam sie dzis ze trzeba zrobic podmianke z woda destylowana, zaraz bede to czynila .. Dam znac jakie wfekty

To może pomóc jednorazowo ale najpierw sprawdz ten żwir.
To może powoli zabijać Twoja obsadę gdyż woda destylowana/demineralizowana jest wolna od substancji odżywczych i innych które są potrzebne do życia zwierzynie i roślinom. Destla/demineralkę należny mineralizować przed dodaniem do zbiornika.

 

Prośba do autora tematu, zmniejsz zdjęcia do rozmiaru 800x600, trochę forum się rozjeżdża

Odnośnik do komentarza