Skocz do zawartości

rozmnażanie pielęgnic sewerum?


Rekomendowane odpowiedzi

Jestem początkująca i nie wiem czy zachowanie moich rybek to walka czy zachowania godowe... Mam dwie pielęgnice sewerum chyba gold, jedna zdecydowanie samiec, druga mniejsza, żółta z drobymi pomarańczowymi piegami na głowie i szarą plamą na płetwie grzbietowej - podejrzewam, że samica ( ale pewności nie mam). Większa - samiec cały czas zagania tą miejszą w kąt akwarium. Dzisiaj przez dwie godziny były szczepione pyszczkami... Nie wiem czy walczyły czy to były zaloty. Obawiałam się, że sobie poodgryzają pyszczki... W internecie przeczytałam, że tarło polega na wspólnym oczyszczaniy kamieni na którym będzie składana ikra a o całowaniu nic nie znalazłam... Czy ktoś spotkał sie z podobnym zachowaniem? POMOCY!!! :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak. To jest typowe zachowanie tego gatunku przed złożeniem ikry.

 

Z zaciekawieniem czekam na rozwój wydarzeń i może jakieś fotki? ;)

Nigdy nie korzystałam z pomocy na forum, jestem również w tej dziedzinie początkująca i

dziękuję wszystkim, którzy zechcieli odpowiedzieć na moje zapytanie... Jak na razie u moich rybek nic się nie dzieje, Samiec przegania samicę w jej kąt, samica ma jakby mniejszy apetyt. Dokarmiam je żywym pokarmem i czekam na rozwój wypadków. Jeżeli coś się wydarzy dam znać. A zdjęcia- no cóż muszę się najpierw nauczyć je dołączać.

Pozdrawiam wszystkich - pełna nadziei początkująca akwarystka Małg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jaka jest wielkość tego severum gold ???