Skocz do zawartości

Planowanie obsady akwarium 160l


M.I.L.O.R.D
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Na wiosnę planuje zakup akwarium 160-cio litrowego. Na -razie czytam książkę dotyczącą urządzenia akwarium, filtracji, napowietrzania itp. W mojej książce jest opisanych kilka gatunków rybek nic poza tym. Nie ma mowy o obsadzie lub łączeniu różnych gatunków. Jestem zielony w tych sprawach ponieważ będzie to moje pierwsze akwarium.

I tu powstaje pytanie a właściwie prośba.

Mianowicie:

Chciał bym mieć w swoim akwarium krewetki. I nie mam zielonego pojęcia z jakimi innymi rybkami mógł bym je trzymać. Zależy mi na tym aby inne rybki były różnorodne pod wpływem gatunkowym i kolorystycznym.

I tu jest właśnie prośba.

Czy mógłby mi ktoś napisać kilka-kilkanaście gatunków które mogły być razem z krewetkami i jednocześnie z pozostałymi gatunkami? Wiem że na innych stronach są informacje na ten temat ale wolał bym uzyskać odpowiedź od kogoś kto ma w domu podobne akwarium.

Aha. I jeszcze jedno czy istnieją jakieś gatunki krewetek, które mogą źle wpływać na obecność innych gatunków krewetek?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do krewetek możesz dać takie ryby jak

Neon Simulans

Razbora Karłowata

Mikro-razbora galaxy

Razbora Klinowa

 

Lepiej wdłg. mnie byłoby mieć jeden gatunek np. po 40szt., to wtedy pływały by ci w ławicy.

Krewetki możesz dać np. Neocardina bo Cardiny są trudne w utrzymaniu.

Tu masz tabelę krzyżowania się krewetek.

http://novina.pl/art_xbreed.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy planujesz krewetki karlowate?

Czy umiesz zapanować nad dobrymi parametrami wody? Jeśli nie, to polecam Ci simoni simoni.

 

Proponuję:

hokejówki

razborki

neony

tetry czarne (kolorowe są barwione światlem, a kolor potem zanika)

kirysy, np. panda, pstre

brzanki

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji