robaq Posted March 7, 2009 Share Posted March 7, 2009 Witam wszystkich, Jestem początkującym akwarystą mam pytanie jak czyścić dno akwarium. Wiem że służą do tego odmulacze i taki posiadam. Jednak odmulacz nie wyciągnie nieczystości z niższych warstw żwiru. Aktualnie ma warstwę żwiru na 1cm i czyszczę dno bez najmniejszych problemów. Poprzednio miałem warstwę ok. 4cm i po zmianie akwarium na większe wziąłem żwir do płukania i był zasyfiony a dno wcześniej wyglądało na czyste. Proszę o poradę Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
jacekd72 Posted March 7, 2009 Share Posted March 7, 2009 uzupełnij profil i się nie martw ja mam dno ok 6cm nie musisz super dokładnie czyścić dna (żwiru)w nim również odkładają się substancje potrzebne do życia roślin, czyli naturalny nawóz(tak jak w ziemi są różne warstwy,w rzece,jeziorze,stewie)więc jak chcesz tak bardzo sterylnie,to usuń żwir,piach,itd.itp a będziesz miał sterylne akwa (poczytaj o tym google) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grzesiek Posted March 7, 2009 Share Posted March 7, 2009 mój odmulacz składa się z węża i butelki po wodzie mineralnej z odciętym dnem, co tworzy długą tubę. Przez korek przebity jest wężyk. Przy odmulaniu "wkręcam" tubę do samego dna (do szyby) i zaciągam żwir "tańczy" a woda wysysa brud ze wszystkich partii. Po paru sekundach wyciągam. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ulem Posted March 7, 2009 Share Posted March 7, 2009 Przy odmulaniu "wkręcam" tubę do samego dna (do szyby) nie kumam Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grzesiek Posted March 7, 2009 Share Posted March 7, 2009 po prostu przebijam się tubą przez żwir aż do szyby dennej Link to comment Share on other sites More sharing options...