Skocz do zawartości

[ 45l ] Problem z oświetleniem


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Jestem początkującym Akwarysta i od wczoraj na forum, bardzo przepraszam jeśli zły dział ;). Zakupiłem swoje pierwsze akwarium z pokrywą w zestawie

pokrywa ma chyba 1 świetlówke o mocy 11w

Problem w tym ze Rośliny takie jak mchy marnieją a Glosia zypełnie wyparowała. z poczatku wypuszczała nowe listki ale pozniej całkiem zniknęla a bardzo chcialbym ja miec :(

Dodm ze akwarium w pierwszych dniach przeszlo plage glonów ktore pozniej same odpadly z roślin i opadły na dno, oraz plage slimaków jestem w trakcie likwidacji, wyrzucilem juz z 250szt.

W jaki sposób, jakie i ile świetlówek mogę dodac do pokrywy żeby Rośliny ładnie rosły

 

Akwarium 45l 50/30/30 Profil

Podłoże: ActiSubstrate 3l na to żwir rzeczny oraz miejscami pisek kwarcowy.

Co2 Dolewam pare ml. Dziennie Easy Life EasyCarbo

Dodam zdjecie Akwarium po założeniu oraz pokrywy.

post-9884-13685164738286_thumb.jpeg

post-9884-13685164789802_thumb.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niezbędne minimum jeśli chcesz cokolwiek działać z roślinkami to 0,5W na litr pojemności akwarium.Mogłoby być więcej jak chcesz bardziej wymagające.Do takich na pewno zalicza się glossotigma.Piękne może tworzyć trawniczki,ale ma duże wymagania,szczególnie co do światła.Powinna być woda,w której rośnie nawożona CO2 a preparaty,o których mówisz dodatkowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akwa ma juz 3 miesiace i wyglada duzo inaczej :)np amazonka posadzona sa srodku za korzeniem jest ogromna i sporo roslin odpadlo:( dzisiaj wymienie troche wody i wieczorem postaram sie dodac pare aktualnych fotek.