Skocz do zawartości

Obsada nowego akwa i glony


Rafijur
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich,

jestem początkującym miłośnikiem podwodnego świata, oczywiście jak kazdy początkujący mam pytanie o obsadzie akwarium a mianowice:

- mam 180 litrowe akwarium z filtrem wewnętrznym Juwel

- napowietrzacz z kamieniem tetra 300

- oświetlenie 2*45

- podłoże na dole podkład z tetry a potem 2-4 cm żwirku rzecznego i piasku oczywiście zakupiony w sklepie

- 2 kokosy, jaskinia, korzeń namorzynowy, 2 kamienie jaspis

- rosliny kabomba, 3 lilaeopsis nowozelandzki, 1 Zabienica blehera, 2 żabienica drobnokwiatowa, 3 ehidorusy

- ph wody 7,5

- akwarium ma 1 miesiac

 

pytanie dotyczy obsady, czy mogę mieć w takim akwa:

- 8 kirysków panda

- 6 otosków

- 9 żałobinczek

- 16 neonków inesa

- 3 kosiarki

- 3+3 ramirezki

- 6 krewetek amano

- 2 ślimaki ampularia

 

Mam jeszcze problem z glonami na kabombie porasta takimi zielonymi wstrętnymi glonami, a ehinodorrusy poratstaja takimi nitkowtymi glonami. Jak się tego pozbyć?

 

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam jeszcze jeden problem z Otoskami. Na początku miałem ich 8 ale w okresie adaptacji 2 mi padły:(, przez okres 2 tyg. wszystko było ok aż do ostatniej niedzieli kiedy podmieniłem 30 litrów wody. 2 z 6 otosków zaczeły się bardzo dziwnie zachowywać płyną tak z 3-5 cm np do góry lub w bok a potem nagle opadają bezwładnie ułamek sekundy za chwilę znowu się zrywaja płyną na korzeń lub żwirek jedzą i znowu tak dziwnie płyną w inne miejsce, trwa to już 2 dni, pozostała 4 ok.

Podmieniana woda stoi 2 dni uzdatniam ją preparatem Biotopol JBL a do akwarium wlewam bio nitrivec Sera.

 

Pozdrawiam

Rafi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Otoski wpuściłeś za szybko,powinno się je wpuszczać jak zbiornik ma min 3 miesiące.W świeżych padają.Może daj im szansę,szkoda tak zabijać...

Co do kosiarek,to są stadne-min 6.