Skocz do zawartości

Pomoc...


taszmir
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Nie znam się kompletnie na akwarystyce. Kupiłem bojownika wspaniałego, prawdopodobnie, w sklepie zoologicznym... Wybrałem go ponieważ powiedziano mi, że te ryby nie potrzebują jakichś specjalnych filtrów czy naświetlania, a chciałem kupić rybkę córeczce. Chciałem się dowiedzieć czy to prawda?? Chciałbym również się dowiedzieć czy mogą jeść pokarm w płatkach i czy mogą być w akwarium około 20 litrowym. Z góry dziękuję za odpowiedz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator

Bojownik wspaniały jest rybą o stosunkowo małych wymaganiach akwarystycznych. Poziom wody w akwarium powinien wynosić przynajmniej 20 - 25 cm, więc jeżeli to 20 litrowe akwarium spełnia warunek to nie powinno być najgorsze. Nie ukrywam, że zbiornik o takiej pojemności nie jest zbyt duży. Jak wiadomo im mniejsze akwarium, tym gorzej zapewnić równowagę biologiczną w akwarium. Akwarium dla tej rybki powinno być obsadzone roślinami. Temperatura 25 - 30 stopni. Nie wolno trzymać więcej niż jednego samca w zbiorniku! Jeżeli będą dwa lub więcej to będą walczyły, aż jeden z nich zdechnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Mam problem jak mam wpuścić pierwszy raz samiczki do samca ( bojownika patrz agresywny bojownik od pani Izy) Mówiono mi że kotnik będzie najlepszy ale mam zbyt male akwarium 4,5 l. kwadratowe Tata mówił mi że najlepiej w tym wypadku bedzie wsadzic samiczki z torebką do jego akwarium i pozostawic na pół dnia a potem wypuścić Czy samiec nie zdechnie ze stresu bo zawsze był sam w tym małym akarium .....

Iza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator