Skocz do zawartości

[112] ogólne


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jestem początkująca, więc proszę o wyrozumiałość.

Akwarium 112l mam od ok 2 miesięcy i rybki wybrałam trochę chaotycznie.

Proszę o opinie i rady bardziej doświadczonych kolegów i koleżanki.

 

Moja obsada to:

4 Danio

6 gupików

15-17 neonków simulans

2x glonojad (zbrojniki, ok 3cm, jeden gdzieś zniknął, nie widziałam go od tygodnia - dziwne

4 młodych molinezji -było 5 jedna zginęła w tym samym czasie, co glonojad :shock:

Może macie jakiś pomysł, co się stało z molką i zbrojnikiem?

 

Z innych rybek podobają mi się jeszcze:

Niezwykle sympatyczne kirski Panda lub Julii

Bocje Karłowate (przydałyby mi się na ślimaki)

Prętniki Karłowate

No i Bojowniki (oczywiście samiec)

Czy mogłabym mieć któreś z tych rybek? Doradźcie czy nie jest rybek za dużo? Co można by ewentualnie zmienić?

Czy mogłabym mieć z 3 krewetki np Amano, czytałam, że są skuteczne na glona krasnorosta, który mi się osiedlił na trawce?

 

Podłoże żwirek, podmiana wody 1/tydzień 20%, filtr z napowietrzeniem, grzałka, 2 świetlówki, ok 10-12 krzaczków różnych gatunków roślinek, 2 średnie korzenie obrośnięte mchem i jeden mniejszy, na którym rośnie Anubias.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

yyy.. może zdjęcia jakieś ? :zamieszany:

Obsada- no hm... 2 glonojady.. w 100 literkach.. no może się zaliczać..

4 dania- za mało to ryba stadna. dokup jeszcze z dwie, trzy sztuki, nie więcej.

Molinezja i glonojad mogły wyskoczyć lub zdechąć a następnie zostały zjedzone przez tego jednego zbrojnika.

gupiki- oki.

neonki- mogą być.

 

Co do tamtej obsady: mogłabyś mieć: 1+3 prętników karłowatych, 1+3 bojownika, (ALE PRĘTNIKI I BOJOWNIKI SAME, NP. TYLKO BOJOWNIKI, LUB TYLKO PRĘTNIKI, PAMIĘTAJ!) kiryski oczywiście, 6,7 sztuk np. pigmejów.

 

z teraźniejszej obsady dokup 3 sztuki dania, 6,7 sztuk kirysków pigmejów,10 krewetek RC, (tylko, że przy krewetkach akwariumu nie wolno nawozić!!!)

Odnośnik do komentarza