Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Mam akwarium 20l, 5 rybek Danio (różowe) i jednego Bojownika i Glonojada. Glonojad zniknął mi 2 dni temu. Dzisiaj jeden Danio był nieżywy. Wyciągając go znalazłam też niestety martwego Glonojada (pod roślinką - sztuczną). Co może być przyczyną ich "zgonu"? Boję się, że jutro się obudzę i rybki będą pływały do góry brzuchem. Wode podmieniałam w poniedziałek. Rybki wyglądają tak jak zawsze, Danio sobie szybko pływają  u góry chociaż co jakis czas zejdą na dół - one chyba zasadniczo nie pływają przy dnie? Bojownik teraz trzyma się miejsca gdzie wyłowiłam mojego Danio. Chciał go zjeść? Nie wyglądał na zadowolonego gdy wyciągałam Danio. Jestem BARDZO początkująca. Martwię się, że zrobiłam coś nie tak.

 

Karmię je 2 razy dziennie, karmą dla bojownika i karmą uniwersalną. Danio i glonojada mam od ok 1,5 tygodnia bojownika od 3 tygodni, mam filterek z deszczownicą, pokrywę ze światełkiem, temperatura wynosi ok 24-25 stopni.

 

Czy ktoś tak miał? Możliwe, że po prostu rybka zdechła z przejedzenia? Zastanawia mnie zachowanie Bojownika, cały czas pływa przy tym miejscu. Czy mój glonojad był głodny? 

Edytowane przez idzik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hodujesz w 20l akwarium 5 sztuk danio (które wymagają akwarium znacznie dłuższego), glonojada (który wymaga zbiornika ze 100l minimum) i do tego bojownika(który od biedy się nadaje do tej szklanki).

Masz tam filterek, jaki filterek, co w nim jest, gąbka? Jaki to filterek? Filterki dodawane do zestawów często są za małe i bardziej mieszają wodę niż stanowią miejsce w którym mogą się osiedlić ważne dla akwarium bakterie nitryfikacyjne.

Kiedy zalałaś akwarium? Akwarium po zalaniu powinno przez miesiąc sobie dojrzewać bez rybek. Mając testy można dokładnie określić moment w którym można wpuścić ryby monitorując poziom jonów amonowych i azotynów.