Skocz do zawartości

Pomoc przy założeniu akwarium 112l


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, chcę założyć akwarium 112l (80x35x40). Moje doświadczenie w akwarystyczne jest nie wielkie. Mam takie pytania:

1. Ryby - jakie wybrać? Myślałem nad: molinazją, neonki, gurami, pielegniczka kakadu, bojownik i oczywiście glonojad. Chciałbym więcej mniejszych i może z 3-4 większe,

2. Podłoże - trochę poczytałem i popytałem większość poleca JBL Manado, czy będzie odpowiednie? Może coś lepszego albo z czymś pomieszać?

3. Rośliny - tu jestem kompletnie zielony, co wybrać? Chciałbym naturalne.

4. Sprzęt - jaki filtr? Tu jest bardzo szeroki wybór, każdy chwali swoje. Z deszczownicą czy bez? Kaskadowy czy nie? Wewnętrzny czy zewnętrzny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bojownik może się pociapać z niektórymi rybami np. kakadu, co do gurami to nie jestem pewna, ale to też zależy na jakiego trafisz. Rośliny to ja proponuje przede wszystkim anubiasa jest piękną rośliną łatwą i potrzebującą małej ilości światła, może jakąś niedużą żabienice, bo gurami czasami podgryzają roślinki. Do tak małego akwarium to może być filtr wewnętrzny, w zależności co będzie w końcu z rybami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, chcę założyć akwarium 112l (80x35x40). Moje doświadczenie w akwarystyczne jest nie wielkie. Mam takie pytania:

1. Ryby - jakie wybrać? Myślałem nad: molinazją, neonki, gurami, pielegniczka kakadu, bojownik i oczywiście glonojad. Chciałbym więcej mniejszych i może z 3-4 większe,

2. Podłoże - trochę poczytałem i popytałem większość poleca JBL Manado, czy będzie odpowiednie? Może coś lepszego albo z czymś pomieszać?

3. Rośliny - tu jestem kompletnie zielony, co wybrać? Chciałbym naturalne.

4. Sprzęt - jaki filtr? Tu jest bardzo szeroki wybór, każdy chwali swoje. Z deszczownicą czy bez? Kaskadowy czy nie? Wewnętrzny czy zewnętrzny.