Jump to content

[Dyskusja] Oświetlenie - problem z belką oświetleniową

Recommended Posts

Witam. Posiadam belkę oświetleniową NEMO 2x24 t5. Zakupiona nowa. Wszystko było w porządku przez kilka miesięcy. Wczoraj gdy chciałem zapalić światło w akwarium, jedna świetlówka jakby zaskoczyła na sekundę po czym gaśnie. Druga nie zapala się w cale. Gdy próbuje po chwili jeszcze raz, żadna świetlówka nawet nie mrugnie. Jedynie po odczekaniu kilkunastu minut jedna z świetlówek mrugnie i gaśnie. Nie wydaje mi się aby to był problem z przepalonymi świetlówkami. Obie jednocześnie i to po 5 miesiącach użytkowania, mało prawdopodobne. Do środka nie mam się jak dostać, bo całość jest hermetycznie obudowana w belce i uszczelniona silikonem. A nie chce tego na sile rozbierać zanim nie będę wiedział w czym tkwi problem. Jestem zielony jeśli chodzi o elektrykę, dlatego mam nadzieję że ktoś z was spotkał się z czymś takim i będzie mógł udzielić rady. Od razu uprzedzę odpowiedzi aby oddać na gwarancję. Podczas remontu wyrzuciłem opakowanie w którym była gwarancja w raz z fakturą zakupu. Liczę że opisałem wystarczająco problem. Jeśli nie to dodam ze po prostu przestało działać z dnia na dzień.

Nie ma startera. Jeśli jest w ogóle to jest on schowany w obudowie i właściwie nie ma do niego dostępu. Wydaje mi się ze w tych belkach nie ma starterów, jest tylko statecznik elektroniczny. Ale mogę się mylić

Z tego co mi wiadomo ( choć też nie znam się na tym specjalnie ), jeśli układ jest oparty na starterach to przy starcie ( kiedy działy Ci świetlówki ) nie zaświecały się one od razu tylko " mrugały " jeśli zaś zaświecały się jak żarówka od razu po włączeniu to w tedy ów świetlówki nie posiadają układu elektrycznego na starterach.

A więc sumując.

Jeśli wg. teorii powyżej są one na starterach ( mogą to być one) lub ale to mniej prawdopodobne ( bo kiedy mnie spalił się statecznik w ogóle nic ani nie mrugneło ) może to być statecznikiem.