Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Posiadam zestaw akwarystyczny --> http://www.allegro.pl/item929259974_akwarium_72l_proste_wyposazenie_aquael_warszawa.html (filtr jest tylko inny niż w podanym zestawie).

4 dni temu urządziłem akwarium i mam problem - woda jest mętna i "żółtawa"

W akwarium znajdują się:

- 4 kawałki piaskowca z których ułożona jest jaskinia

- korzeń do którego przyczepiony jest mech

- 3 żywe roślinki

- drobny żwir (płukany bardzo dokładnie)

- czarny i biały żwir (również bardzo dokładnie płukany)

 

- z chemii dodałem Aquatan (firmy Sera) i Nitrives (firmy Sera) [cały czas wlewam zgodnie i instrukcją 10-dniową]

 

Prośba o pomoc w doborze świetlówki, ponieważ w zestawie jest 15W a wyczytałem że:

 

Aby obliczyc wymagane oswietlenie, istnieje ogolna zasada:

 

1 do 3 Watt na 1 galon wody (1 metryczny galon = 4 litry)

 

tzn:

 

0,25 do 0,75 Watt na 1 Litr wody

 

Jestem początkujący więc wybaczcie moją niewiedzę.

 

Pozdrawiam

Adrian

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piaskowiec dajemy do malawi i tanganiki czy chcesz mieć rybki z tego biotopu?

jeśli nie to wyjmij piaskowiec bo on zatwardza wodę i podnosi ph

zamiast niego daj więcej roślinek a za schronienie może służyć łupina kokosa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie było to samo gdy zakładałam akwarium. Po tygodniu cały czas mętna i zielonkawo-żółta. Podmieniłam po tygodniu 20% wody, po 3 dniach znowu 20%. Potem już normalnie podmiany co tydzień po 20%. Dolewałam też w trakcie dojrzewania trochę Cristal Tropicala. I woda super się wyklarowała zanim jeszcze wpuściłam rybki.

Co do oświetlenia to faktycznie jest za słabe. Miałam kupować to samo akwarium co ty, nie było go wtedy i facet zaproponował mi prawie identyczne 60x35x35 Wromak którego wielkim plusem jest pokrywa z zamontowanymi już 2 świetlówkami (15W). Dzięki temu nie muszę się bawić w montowanie świetlówki. Cenowo też wyszło super bo tylko 150 zł.