Skocz do zawartości

zielona woda w nowym akwarium


Rekomendowane odpowiedzi

jestem początkujący, właśnie założyłem moje pierwsze akwarium

 

zbiornik juwel rio 180l

filtr i tej samej firmy 600l/h

 

po napełnieniu zastosowałem uzdatniacz serra aquatan, później serra nitrivec. Obsadziłem roślinami.

Niepokoi mnie że woda robi się zielonkawa i nie jest już tak przezroczysta. Czy to jest normalne przy zakładaniu nowego zbiornika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co dopadło twoje akwa to zakwit wody tak to prawda, że świetnym sposobem na usunięcie zakwitu wody są rozwielitki ( oczywiście żywe) Umieszcza się je w bardzo gęstej siatce ( by ryby ich nie zjadły, ale mam nadzieję że jeszcze ryby nie pływają) i pozwolić im działać. Rozwielitki żywią się właśnie takimi glonami. Droższym sposobem jest zastosowanie lampy UV. Oczywiście jeśli nie usuniemy przyczyny powstawania glonów plaga powróci z pewnością.

Przyczyna powstawania takiej sytuacji może też być stosowanie złej jakości nawozów, gdyż nie dostarczaja one odpowiednio zbilansowanych pierwiastków, padanie bezpośrednie światła słonecznego na zbiornik no i samo oświetlennie. Myślę że teraz powinieneś ograniczyć oświetlenie zbiornika, podmieniać 40% wody dziennie mocno napowietrzać bo to bardzo ważne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Troche te działania przypomina odławianie bobrów. Odłowi się je, ale dobre warunki dla bobrów nadal istnieją i znowu będą za jakiś czas.

Tak samo zadziała lampa UV. Glony znikną zabite, ale się odrodzą. Związki organiczne pozostają w wodzie. Zmiany pH powodują lepsze warunki dla jednych glonów, a dla drugich gorsze.

 

Wymiana wody tymczasowo ma sens, bo się zmniejsza ilość NPK w wodzie (azot, fosfor, potas).

Z drugiej strony nie wiesz, jaką wodę wpuszczasz z kranu.

 

Ale najlepiej zrobić sobie zbiornik z zachowaną równowagą biologiczną.

Wpuść naturalne filtry i będzie po sprawie. Np. Dafnia, małża, racicznica, ślimak.