Skocz do zawartości

czy mieczyki chore?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Wczoraj kupiłem pierwsze ryby do nowego akwarium parę mieczyków zauważyłem że dziwnie się zachowują albo pływają przy samej powierzchni wody albo albo osiadają na dnie i maja taki dziwny nalot na mieczu wygląda to jak pleśń co to może być i jak to leczyć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc tak :

Akwarium 216 litrów

filtr jbl e 900 pracuje od zalania

napowietrz acz zwykły ale prawie wogule nie używałem go

temp wody 26 stopni

parametry wody zmierzone paskiem JBL 5 w 1

no3 ok 25

NO2 0

ph 7.2

kh nie pamiętam ale w normie

zdjęcie zrobię później bo teraz w pracy jestem

zalane 11 dni temu wczoraj wpuściłem pierwsze ryby 2 mieczyki i 4 takie troszkę mniejsze podobne do molinezji ni nie pamiętam gatunku jestem początkujący.

tą pleśń na mieczu zauważyłem zaraz po wpuszczeniu do akw nie zwróciłem uwagi czy miał ja podczas kupowania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli zauważyłeś ten nalot zaraz po wpuszczeniu do zbiornika, to moim zdaniem kupiłeś już chorego tego mieczyka - taki nalot nie pojawia się "w mgnieniu oka". Bez zdjęcia trudno stwierdzić czy to martwica czy pleśniawka (na każde z tych schorzeń jest inny lek). Mnie jednak zastanawia fakt, że w ciągu 11 dni dojrzał ci zbiornik...? :shock: Na pewno masz dobre te testy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zaraz. nie tak szybko. proszę nie straszyć kolegi na zapas.

może ma za twardą wodę, to znaczy twardszą niz ta w której rybki do tej pory żyły.

na rybkach występuje śluz.

tenże śluz w twardej wodzie jest niemal zeskrobywany z rybki w mgnieniu oka.

troszkę trwa zanim wytworzy się na nowo.

taki śluz sprawia wrażenie że rybka bieleje jakby miała pleśń.

nie jest biała, raczej matowa.

ale!

pleśń porasta rybkę stopniowo. jeśli nie łatami to przynajmniej nie równomiernie.

od jednej strony do drugiej.