Skocz do zawartości

Glony na roślinkach???


katarzyna-b1
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie.

Na moich roślinkach (trawka) robi się chyba glon.Nie wiem dlaczego :roll: .

W dodatku we wodzie coś pływa.To wygląda tak jak kurz widziany pod słońce,tylko że we wodzie.Osadza się nawet na szybie akwa,barwa lekko rdzawa.

Może ktoś wie co to jest :?: Proszę,podzielcie się swoim doświadczeniem,bo ja jestem zielona w tych sprawach :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak na 150l swietlowka 20w to za malo.glony ktore ty masz w akwa to prawdopodobnie sa okrzemki albo sinice.przyczyny powstawania glonow:

-rodzaj oswietlenia

-usytuowanie akwarium

-wzrost starzenia azotanow lub azotynow i fosforanow

piszesz ze wzost glonow zaczal od lipca.zmiana pogody czesciej zachmurzone niebo.a barwa swiatla przy zachmurzanym niebie jest inna niz w dzien sloneczny.do tego dochodzi slabe oswietlenie.modla bys tez zrobic test na NO2 i NO3 i wyniki podac tutaj.sugeruje tez dodanie chociazby 1 swietlowki.mysle ze srodki na glony nic ci nie pomoga.ja tez mam akwa w odleglosci 2m od okna.nie mam innej mozliwosci,filtr wenetrzny aquanel z uv do ktorego wkladam troche wegla aktywnego.akwa ma 112l swietlowki 2x18=odblysniki swieci 12h na dobe po glonach ani sladu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam, ja też mam problem z glonami, szukałem wszelkich informacji na ten temat ale na prożno, bo nic ciekawego nie znalazłem, może ktos z was pomoże mi okreslić rodzej tych glonów i jak im zapobiec bo niszczą mi roslinnosć. a więc na roslinach pojawiaja sie w pierwszym etapie brązowe kropki i przechodzą w dalszym etapie na ciemo zielone kropki lecz tylko na obrzeżach lisci, pojawiaja sie dziury w lisciach itd, ogólnie roslina rozwija sie, rosna nowe liscie ale automatycznie sa atakowane, :roll: