Skocz do zawartości

Ogromny brzuch bojownika


Larkis
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Tydzień temu mojemu bojownikowi zrobił sie ogromny brzuch. Wyglada jakby połknął jakąs piłeczkę. Na jednym z forów na temat bojowników wyczytałem, że to mogą być nagromadzone gazy. Zalecana była dwu lub nawet trzydniowa głodówka i podniesienie temperatury do 30 stopni. Ta kula jest elastyczna, prawie bezbarwna. Głodówka nie przyniosła rezultatu. Akwarium 45 litrów, parametry poprawne, regularna podmiana wody, filtr. Razem z nim są dwie samice - wszystko ok. Poza tą kulą w brzuchu samiec zachowuje sie normalnie. Proszę o jakieś rady. Jestem początkującym akwarystą (około roku).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kup w aptece sól gorzką (siarczan magnezu), rozpuść 1 dużą łyżkę w szklance wody i wlej do akwarium.

Jeśli to faktycznie nagromadzenie gazów albo niestrawność, powinno pomóc.

Ewentualnie, jeśli się nie boisz i masz zręczne ręce, możesz spróbować zrobić rybce masaż brzuszka - odłowić ją do woreczka z wodą zaprawioną solą gorzką i przez woreczek delikatnie masować palcem kolistymi ruchami po brzuszku. Od razu mówię, że ja tego nigdy nie robiłam, więc nie wiem, czy to trudne, ale podobno pomaga.

 

Ale zdjęcie jest mało wyraźne, więc trudno powiedzieć na pewno, co to jest.

Czy z bojownikiem są tylko te samiczki?

Czy w akwarium jest coś, co mógłby połknąć?

Czy ma odstające łuski?

 

Utrata koloru na brzuchu to nic strasznego, spowodowane jest to silnym rozciągnięciem skóry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W akwarium jest tylko z samiczkami. Nie ma łusek odstających. W akwarium nie ma nic co mógłby połknąć. Żwirek rzeczny, grzałka, filtr, rosliny. O masowaniu brzuszka też czytałem i raz nawet spróbowałem, stąd wiem, że ta kula jest miękka i poddaje się delikatnemu naciskowi. Spróbuję z solą. Dzięki bardzo za radę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach