Skocz do zawartości

[200l] Porady i wskazówki mile widzane, obsada, technika


Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie, jestem nowy na forum jak również nowy jeśli chodzi o tematykę akwarystyczną.

 

Zamierzam zakupić baniak 200 l o wymiarach 100x40x50 z pokrywą na razie standardową a więc 2x30 W gdyż na inną na razie mnie nie stać. Do tego akwarium chcę kupić taki filtr http://www.akwarystyka.sklep.pl/JBL_Cristal_Profi_e900__25_23_21___6136, do tego grzałka http://www.akwarystyka.sklep.pl/Jager_TSRH_200_Watt__25_43___170, nie jestem pewien co do jej mocy, czy nie za duża? Chciałbym zrobić akwarium Azję albo Malawi albo Tanganika. Co o tym myślicie? Co polecalibyście? Nie wiem co na podłoże? Żwirek? Piasek? jakie gatunki z poszczególnych biotopów polecalibyście do 200l? Roślinność? wiem, że oświetlenie jest słabe więc raczej cieniolubne?

 

Wybaczcie jeśli stawiam naiwne bądź głupie pytania ale jestem w tej materii początkujący. Jeśli jestem w błędzie to proszę o wyprostowanie:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grzałka będzie dobra - jeśli w domu nie miewasz zbyt zimno. W innym przypadku musi być nawet do 1,5W na litr. Firma też bardzo dobra. Filtr powinien być ok. Co do akwarium, to gdybym nie chciał dokupywać oświetlenia, a chciałbym mieć więcej roślin (nie malawi albo tanganika) wziąłbym 160l, wymiary dna ma takie same, a jest 10cm niższy, więc łatwiej go dobrze doświetlić - ale to już zależy od Ciebie, czy zależy ci na 10cm wysokości (dla wyższych roślin albo wymagających tego ryb).

 

A konkretny biotop to już kwestia gustu. Malawi i Tanganika to piach i kamienie, ewentualnie trochę mocnych roślinek wciśniętych między głazy. Azja to za to raczej busz i dużo roślin sięgających tafli wody. Ja osobiście preferuję Amerykę Południową.

 

Jeśli chodzi o podłoże, to kwestia priorytetów. Ryby grzebiące w nim, zdecydowanie wolą piasek kwarcowy, a roślinom rośnie się lepiej w żwirze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach